חיפוש
Close this search box.

אבטה לממשלת הילדים!

אביטל לזובסקי

"שמי אבטה אדנה, אני בן 13, ואני מתמודד בשלב הסופי בבחירות לממשלת הילדים של ישראל. אני גר ביפו ולומד בבית הספר חשמונאים, אוהבלשחק כדורגל ולצייר, ולכן אני רוצה להיות שר התרבות והספורט. אני אוהד את בית"ר ירושלים ורוצה לעשות שינוי בהתנהגות קהל אוהדי בית"ר. בנוסף, חשוב לי גם לייצג את העדה האתיופית בישראל בממשלה ואת כל ילדי בית הנוער 'קדימה' ביפו"!

עכשיו נשאר להצביע לאבטה בsms-! ההצבעה נסגרת ביום שלישי ה-10.6.08

בימים אלו תהליך הבחירות לממשלת הילדים של ישראל בעיצומו. "ממשלת הילדים" היא פרויקט דמוקרטי ראשון מסוגו, מתוכו נבחרו לשלב הבחירות הסופי 130 ילדים בלבד מתוך 20,000 ילדים מכל הארץ שעברו ראיונות ושאלונים. חברי הממשלה ידונו בנושאים שעל סדר יומה של המדינה, כאשר ההתמקדות תהיה בעניינים שאינם פוליטיים. במסגרת שיתוף הפעולה יבקרו חברי ממשלת הילדים בכנסת וייפגשו עם חברי הכנסת, השרים ואף עם נשיא המדינה, ותוך כדי כך ילמדו ויחוו הליכי דמוקרטיה, סובלנות וכדומה.

היוזמה היא של פארק מיני ישראל, בשיתוף זמן מעריב, הסוכנות היהודית ו"ציבלין תקשורת לצעירים". אבטה אדנה הגיע ל-130 המתמודדים הסופיים, מקבוצת הבוגרים של בית הנוער 'קדימה' ביפו. רשת בתי הנוער של "קדימה" מורכבת מבתי נוער לילדים ולנוער המעניקים להם מגוון פעילויות כגון: סיוע בהכנת שעורי בית, ארוחות מזינות, חינוך ערכי, חוגים ופעילויות נוספות. בית הנוער מקדם בני נוער ומסייע להעלאת רמתם הלימודית, להרחבת אופקים והקניית נורמות של אזרחות וחברות. הפעילויות נערכות משעת סיום הלימודים ב-13:00 ועד לשעה 18:30.

אבטה הוא ילד מקסים ומיוחד, אח לחמישה אחים. הוא בן למשפחה יוצאת אתיופיה המתגורר בשכונת יפו ג' ולומד בכיתה ה' בבית הספר השכונתי. בין תחביביו בולטים במיוחד אהבתו לספורט וכישרונו הייחודי בציור. אבטה אוהד את קבוצת בית"ר ירושלים ובעתיד הוא חולם להיות שחקן בקבוצה ולהשפיע מבפנים. הצלחתו של אבטה ובחירתו לממשלת הילדים משמעותית למשפחתו, לכל ילדי בית הנוער, לשכונה ולבני הקהילה בכלל!

השלב האחרון הוא בחירות דמוקרטיות בהן כל אחד יכול להצביע. עקב בעיות טכניות, לא ניתן יהיה להצביע באינטרנט כפי שתוכנן וניתן להצביע בהודעות sms בלבד (ניתן להצביע יותר מפעם אחת). אחת ממטרות הפרויקט היא חשיפתם של ילדים לתהליך הדמוקרטיה בו לכל מועמד הזדמנות שווה לנצח.

תפקידה של ממשלה דמוקרטית היא לייצג את כלל האוכלוסייה, ולכן חשוב לעזור לאבטה לנצח, מכיוון שלאבטה וקרוביו אין טלפון סוללרי כמו לרוב ילדי ישראל הצבעתכם חשובה. הצביעו עוד היום לאבטה! כל הצבעה משפיעה!

אופן ההצבעה: שולחים sms: מיני(רווח)238 למספר 9080

הכותבת היא פעילה בבית נוער קדימה ביפו.

האם היוזמה שאתם מייצגים לא נמצאת במאגר?
מוזמנים לעדכן אותנו.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system