חיפוש
Close this search box.

תוכנית החומש לקליטת יוצאי אתיופיה בסכנה

מערכת האתר

ממשלת ישראל ביקשה מבג"ץ הארכת זמן בכדי להשיב לעתירה שהגישו "מטה המאבק לשוויון חברתי של עולי אתיופיה בישראל" ו"האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה" כנציגי הקהילה, במסגרתה נתבעת הממשלה להסביר מדוע בחרה להפר את התחייבותה למימוש ותקצוב תוכנית החומש שנועדה להתחיל כבר בשנה הנוכחית. שני הגופים דחו את בקשת הממשלה, מחשש לאי מימוש תקציב התוכנית גם בשנת 2008.

כזכור, ב- 9 בספטמבר 2008 הגישו שני הגופים עתירה כנגד המדינה בדרישה לפעול ליישומה של התוכנית ולשלב את עלותה בתקציב 2009. הדרישה הובאה לאחר הכרזותיהם החוזרות ונשנות של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט, של שר הקליטה לשעבר, יעקב אדרי, ושל השר הנוכחי, אלי אפללו, על כך שהם פועלים להוציא את התוכנית לפועל. למרות הצהרותיהם, בישיבת הממשלה לאישור התקציב לשנת 2009, בחרו יחד עם כלל חברי הממשלה שלא לדון כלל בתקצוב התוכנית.

במקביל, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה פועלת למימוש התוכנית גם מול ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכספים, אך הפגישה בנושא נדחתה לאור המשבר הכלכלי שפוקד גם את ישראל. תירוץ שניתן להשתמש בו לביטול התוכנית כולה, אך אסור להיכנע אליו.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system