חיפוש
Close this search box.

שר החינוך, שי פירון: מנהלת בית הספר כפר חסידים לא תמשיך בתפקידה.

כזכור 'האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה' הקפיאה את המחאה נגד תופעת האפליה בכפר חסידים בשל בקשתו של שר החינוך הרב שי פירון אשר הבטיח לפתור את הבעיה במהרה. ואכן, שר החינוך, הודיע הבוקר כי אתי צברי, מנהלת בית הספר בכפר חסידים לא תמשיך בכהונתה. צברי, מי שתחת פיקוחה וביוזמתה סללה תלמידים יוצאי אתיופיה לכיתות מוחלשות, למעשה היא רק סימפטום לתופעה, שלצערנו, איננה חריגה במערכת החינוך ועל שר החינוך הנכנס, לגדוע אותה בהקדם.

אך שאלה אחת טרם פוענחה לחלוטין – מניסיוננו בעבר, תופעה של הפ…רדת גזעית בבתי ספר היא תופעה שראוי לתת עליה את הדין תוך מספר ימים, רק לפני כשנה על פי החלטת שר החינוך דאז, גדעון סער הודחה מנהלת בית ספר בפתח תקווה אשר סירבה לקבל תלמידים יוצאי אתיופיה.

אם כן, התמהמהות משרד החינוך במקרה זה, על אף כל המסמכים והעדויות המספרות על תופעת האפ

ליה בכפר חסידים, תמוהה וראויה לבירור מעמיק. אם אכן, העיכוב בטיפול הוא תוצאה של התערבות שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, אשר העדיף הגנה על ייחוס משפחתי על פני חינוך צודק יותר בישראל, בנט יצטרך לתת דין וחשבון.

על כן, 'האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה' פנתה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לחקור את הנושא. מבטיחים לעקוב.

קישור לכתבה בגלי צה"ל –

http://glz.co.il/1064-17119-HE/Galatz.aspx

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system