חיפוש
Close this search box.

ריבוי יתר של אירועים ושמחות בקהילה

ב – 12.7.05 ארגנה אגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה כנס ברמה הארצית בתל אביב בנושא תופעת הריבוי של השמחות והאירועים החברתיים בקרב הקהילה. בכנס נכחו קייסים, מנהיגים של העדה, מבוגרים, אקדמאים וצעירים בני העדה. הכנס נפתח בברכות של קייס מנתסנות ממו מקריית-גת ואללין אבבה עובד קהילתי של האגודה הישראלית.

הכנס עסק בצמיחה המוגזמת במספר האירועים והשמחות מה שפוגע בכלכלה ובחברה של הקהילה. בנושא זה הציג וונדה אקלה מעמותת 'ידיד' מחקר המסביר את ההשלכות של התופעה. לאחר מכן קיים הקהל דיון נרחב בנושא. סיכום הדיון של הקהל התבצע על ידי אללין אבבה ובסוף החליט הקהל לפרסם את העצומה כדלהלן:

עצומה בנושא האירועים והשמחות

בכנס של אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה השתתפנו קייסים, זקני העדה, נציגים של העדה ונציגים של ארגונים שונים אנשים בעלי השכלה וצעירים מכל רחבי הארץ. התכנסנו לדון על החתונות, בר ובת מצווה, חנוכת בית, ימי אבל, הלוויות, מסיבות גיוס וסיום גיוס. מצאנו שאירועים אלה גורמים לנו להוציא הרבה כסף שהוא מעל ומעבר ליכולתנו הכלכלית. דנו מה טוב ומה רע בזה וגם קיבלנו מידע מאנשי מקצוע על המתרחש בתחום זה.

אנחנו יהודי אתיופיה הגרים בישראל השכלנו להבין שהתופעה הזו הולכת וגדלה באופן שאי אפשר לעמוד בו יותר:

1.1 התקציב והכסף שיש בידי המשפחה, במקום להיות מוצא על הילדים בבית הספר, על חשבונות חשמל, גז, מים, טלפון, על אוכל, בגדים וכו', הולך על אירועים. תפעה זו גורמת לבעיות במשפחה ואף לסכסוכים בין בעל לאשתו.

1.2 באירועים הנ"ל הנוער הולך מקבל שתייה חריפה, משתכר ומתרגל לשתות שתייה חריפה. הנוער נחשף לאווירה פלילית עקב השתייה. האירועים מתבצעים לרוב מתחת לבניין, שם שוחטים בשר בקר ומבשלים אותו, מה שמפריע לאנשים שאינם יוצאי אתיופיה וגרים באותו בניין וגורם לשנאה בין יוצאי אתיופיה לעדות אחרות.

1.3 אירועים ושמחות פוגעים בכל הקהילה גם בנוער וגם במבוגרים. הם גורמים לנו לא להיות עם שאר החברה הישראלית בצורה שוויונית ולא לרכוש את התרבות של הישראלים הותיקים. נהפכנו להיות יוצאי דופן בתוך החברה הישראלית.

על מנת להימנע מכל הבעיות הללו החלטנו להתגייס ולהחליט מהיום והלאה להביא שינוי בתופעה הזאת בנקודות הבאות:

2.1 איננו מזלזלים בעשיית האירועים על פי המנהגים של יוצאי אתיופיה, אולם צריך שלא תהיה הפרזה והגזמה בנושא. לא צריך להזמין לכל אירוע אנשים מכל רחבי הארץ, אלא רק מתוך העיר שהאירוע מתקיים.

2.2 האירועים צריכים להתקיים באולמות שקיימים בסביבה ולא בבתי מגורים.

2.3 יש צורך למנוע מהנוער אשר מגיע לאירועים מלשתות שתייה חריפה. הדבר נמצא באחריותם של המבוגרים. במקום זה מומלץ שהמבוגרים ידריכו את בני הנוער להצלחה בלימודים ולמימוש עצמי בדברים שאינם קשורים לשתיה.

2.4 בידי המבוגרים וההורים יש אחריות לחנך את הילדים שלהם שיעניקו כבוד ראוי להורים ולמבוגרים, שלא יזלזלו בעבודה ובלימודים. באחריות של המבוגרים וההורים להשגיח שזה יתקיים.

2.4 אנו הנוכחים בכנס הזה מתחייבים להעביר את העצומה הזו לכל מי שלא היה נוכח, בתוך הערים בהן אנו גרים. לא רק להעביר את העצומה אלא לפעול למען קיומה ולשכנע מבוגרים נוספים שיחברו אלינו למען קיומה של מטרה זו.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system