חיפוש
Close this search box.

רגע האמת של הקליטה

אבי מספין

300 עולים חדשים יוצאי אתיופיה, רובם ילדים, רעבים ללחם ומים, מפגינים ברגעים אלה מול משרד ראש הממשלה. העולים החדשים ממרכז הקליטה בבית אלפא הגיעו לפת לחם ולטענתם עובדי הסוכנות היהודית במרכז הקליטה לא מוכנים לסייע להם. הם מסרבים לחזור למרכז הקליטה כל עוד לא יהיה פתרון למצוקתם והם דורשים שצוות העובדים יוחלף.

"אנחנו מתים מרעב וצמא. רק עלינו לארץ וזרקו אותנו באמצע המדבר", זועק קסה אווקה, בן 37 ואב לחמישה ילדים שנמצא בארץ שנה. "מרכז הקליטה מבודד ואין באזור מקומות עבודה וכבר חמישה חודשים אנחנו לא מקבלים כספים מביטוח הלאומי ואין לי כסף להאכיל את ילדי". אווקה מוסיף "אנחנו לא נזוז מירושלים כל עוד שלא ימצא פתרון למצוקתנו".

גם טרפה אבבה בן 67, אבא ל-4 ילדים לא מקבל מזה חמישה חודשים כספים מהביטוח הלאומי: "אין אוכל להאכיל את הילדים והנכדים, אנחנו חיים ברעב. העובדים של הסוכנות היהודית במרכז קליטה לא מעוניינים לעזור לנו. לא אשוב לבית אלפה כל עוד העובדים לא יוחלפו".

"במשך ארבעה חודשים לא קבלנו כספים ולקחתי הלוואות כדי לקיים את הילדים שלי, החודש קבלתי 2,300 ₪ מביטוח הלאומי ומתוכו לקחו לי את כספי השכירות והתשלומים לחשמל וגז. לא נשאר כמעט כסף לאוכל לילדים שלא לדבר על בגדים חדשים לחג", אומר איינאו לקה, אב לשני ילדים.

מרכז הקליטה בית אלפה הוקם לפני כשנה ופועל תחת אחריותה של הסוכנות היהודית. לטענת המפגינים המקום אינו ראוי לבני אדם. המבנה שוכן באמצע שממה, הילדים נוסעים במשך שעות כל בוקר ממרכז הקליטה לעפולה כדי ללמוד, אך מגיעים וחוזרים מהלימודים עייפים. לטענתם אין במקום אזור תעסוקה ואזורי הקניות מרוחקים מאוד.

אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "הסוכנות היהודית מזניחה בצורה פושעת את העולים החדשים בבית אלפא. לא יתכן שבצורה מודעת משליכים את העולים במקום שחוח אל ומסרבים לשמוע טענותיהם. זעקתם של העולים והגעתם לפת רעב היא תעודת עניות למדינה". עוד מוסיף מספין: "הסוכנות היהודית יודעת לגייס כספים על גבם של העולים מאתיופיה, אך ברגע האמת מזניחה אותם לרעב ולצמא".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system