חיפוש
Close this search box.

פתח תקווה. הסכנה: מעגל הגזענות מתרחב

לילך גביש

שבועיים וחצי לאחר פתיחת שנת הלימודים ובפתח תקווה עדיין יש ילדים מחוץ למערכת החינוך. לפחות שלושה ילדים טרם שובצו וניכר כי העירייה, ערב הבחירות, מקילה עם מוסדות החינוך הדתיים הפרטיים בעיר. במקביל, עמותת טבקה הגישה עתירה משפטית כנגד העירייה שנדרשת לתת עדכון מידי מה המצב נכון להיום, מדוע התלמידים לא שובצו.

לדברי גדי פיקדו, פעיל קהילתי ופוליטי: "המצב השתפר מתחילת השבוע, אבל אני מקבל עוד פניות מהורים. בראשון לספטמבר המצב עוד היה טוב, המערכת ניסתה לקלוט, אבל אחרי שנגמרו הצילומים והכיסוי התקשורתי בתי הספר פלטו תלמידים. זה היה בשביל הכיסוי. ביום ראשון היו כ- 30 תלמידים ללא בית ספר ואחרי שעשינו רעש וצלצולים ישנם כשלושה ארבעה תלמידים מחוץ למסגרת. מדובר על ילדים מבתי ספר יסודיים בלבד. חלקם ילדים שגרים בעיר מספר שנים וחלקם חדשים. אנחנו מפעילים את התקשורת, ההורים והילדים, וביחד נוצר אפקט שמקדם את הליך הקליטה של הילדים בבתי הספר.

לדברי רמי גרינברג, עוזר מנכ"ל העירייה, "השבוע, ביום ראשון ושני נקלטו ושובצו במסגרות 24 תלמידים. נשארו בין שלושה לארבעה ילדים שלא נקלטו. הם נשלחו לבית ספר חילוני על פי רצון ההורים, אך זה לא התאים והם לא נקלטו. אנחנו פועלים לקלוט אותם עד מחר. הבעייתיות המרכזית היא הליך הגיור ומספר בתי הספר הממלכתיים דתיים מועט, כך שזה מצמצם את האפשרויות. לכן זה יותר קשה. אנחנו מפעילים הרבה לחץ". מדבריו ניתן להבין כי בעיית הגזענות הקיימת בבתי הספר הדתיים פרטיים בעיר עודנה קיימת והעירייה או משרד החינוך אינם פועלים בעניין.

"יכול להיות שיש ילדים שהגיעו לפני יותר משבועיים לעיר", אומר גרינברג שמדבריו ניתן להבין כי העירייה עברה את זמן קליטה המקובל על פי החוק. הוא מציג בעיה נוספת חמורה לא פחות: "אם יש גזענות כלפי אתיופים, זו הגזענות בתוך הקהילה עצמה של הותיקים כלפי החדשים. הם אומרים 'באתיופיה סבלנו מהם ועכשיו אנחנו צריכים לקלוט אותם כאן'". אמירה המצביעה על סכנה ממשית בקליטתם המיטבית של בני הקהילה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system