חיפוש
Close this search box.

סוף עליית בני הפלשמורה?

לילך גביש

צלמת: איירין פרטיק

הבוקר, יום ג', ינחת מטוס ובו כ- 60 עולים מאתיופיה. במקביל, הסוכנות היהודית הודיעה כי תם מבצע העלאתם של בני הפלשמורה מאתיופיה. במחנה בעיר גונדר שבאתיופיה נותרו כ – 8000 אנשים הממתינים לעלות לארץ, שהגיעו לשם בעידוד הארגונים הפועלים להעלאתם, זאת כאשר הממשלה החליטה לבדוק את זכאותם של כ- 1400 מהם.

"הסוכנות מתעלמת מייעודה לפעול למען העלתם של יהודים ופועלת בחוסר אחריות משווע, תוך שהיא משאירה אלפים באתיופיה במקום לסיים את הנושא אחת ולתמיד", אמר היום ח"כ שלמה מולה בתגובה להודעת הסוכנות, "השטח נותר פרוץ וארגונים בינלאומיים פועלים ומרחיבים את הבעיה. הסוכנות חייבת לגרום לממשלה להביא לסיום העלייה מאתיופיה לפני שיהיה מאוחר מדי. סיום העלתם של בני הפלשמורה היא חוסר אחריות והפקרות".

לאחרונה הודיעה הממשלה כי עם העלתם של כ- 1400 בני הפלשמורה הנותרים, יסתיים מבצע העלייה מאתיופיה. במקביל, הוגשו לכנסת שתי הצעות חוק לבדיקת זכאותם של כל 8000 הנותרים במחנות. אולם כאמור, היום הודיעה הסוכנות היהודית כי נציגיה שבים לארץ ולא יעסקו עוד בבחינת זכאותם של הנותרים בגונדר. "לאנשים שנמצאים במחנות, נעשה עוול", אומר אבי מספין, דובר האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, "מצד אחד הארגונים שפועלים להעלאת בני הפלשמורה מעודדים אותם להגיע למחנות ולעזוב את בתיהם, מצד שני הממשלה עושה סלקציה גסה ורבים מהם נשארים ללא בית לחזור אליו או מדינה לעלות אליה".

"כפי שהממשלה פועלת היום, לא יהיה סוף לעליית הפלשמורה", מתריע ח"כ שלמה מולה ומוסיף "הממשלה רק נגררת ומגיבה ללחצים שונים, במקום לקחת אחריות על מחנה המעבר והטיפול בפלשמורה. בעוד כמה חודשים או שנים הממשלה תיאלץ לאשר מכסה נוספת של אלפים מבני הפלשמורה לבוא לישראל רק בגלל אופן הטיפול הכושל שלה".

"מדיניות הממשלה בעניין קליטת עולים צריכה להיות שקופה וזהה לכל אוכלוסיה שמעוניינת לעלות ארצה", מוסיף מספין, "יש צורך להציב קריטריונים. המדיניות כיום גובלת באפליה. זו מדיניות חובבנית של גופים המסרבים להיכנס לעובי הקורה, גם אם מדובר בהחלטות קשות. אם המדינה מעוניינת להעלות יהודים לארץ, עליה להשקיע משאבים על מנת לתת תשובה נחרצת למעוניינים – כן או לא, במקום למשוך אותם. בסך הכל מדובר בבני אדם, גם אם לא כולם יהודים".

בתמונה: עולים במחנה מעבר באדיס אבבה, אתיופיה.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system