חיפוש
Close this search box.

נציגי קהילת יוצאי אתיופיה בכנס המחר של הנשיא פרס

מערכת האתר

בעקבות נוכחות דלה, ואף אפסית, של פעילים ואנשים מקרב יוצאי אתיופיה בכנס המחר הראשון, שהתקיים באוקטובר אשתקד אצל נשיא המדינה, מר שמעון פרס, פנה דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, למארגני הכנס בבקשה לתת ביטוי גם ליוצאי אתיופיה בפאנלים וכן, כמוזמנים מן השורה. בית הנשיא נענה בחיוב לפנייה ובין המוזמנים לכנס הקרוב, שיערך באוקטובר 2009, נמנים ראשי ארגונים חברתיים, קייסים, פעילים חברתיים, אנשי מקצוע ונציגי תורמים.

באגודה, אנו מאמינים כי מהלך זה, בו יוצאי אתיופיה ייקחו חלק פעיל בכנס בעל חשיבות לאומית ובינלאומית, אשר נוטלים בו חלק שועי עולם, יינתן ביטוי ממשי לנוכחות חיובית ותורמת של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, ומקווים שהמהלך יחלחל גם לרבדים נוספים בחברה בישראל.

במכתב ששלח אדמסו לבית הנשיא, לפני כחצי שנה, הוא קרא לשתף את יוצא אתיופיה בכנס וציין: "נוכחתי בכנס המחר שהתקיים בשנה שעברה. הכנס היה מרהיב ביופיו, מרתק בתכניו, דוגמה ומופת. יחד עם זו, חשתי צביטה נוכח היעדרם של נציגים הנמנים עם קהילת יוצאי אתיופיה ברשימת המוזמנים, להימנות עם הקהל, ובעיקר נוכח היעדרם מקרב חברי הפאנלים".

"בנוכחותי שלי, באמצעות הפניית שאלות והתייחסות לנושאים שהועלו, היה אמנם בכדי לתת ביטוי לקולה של הקהילה עמה אני נמנה, אך לא בכדי לספק במלואו את הביטוי הראוי להינתן לכלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית. לתפישתי, מעשה שכזה יכול להעשיר ולממש דיון רב ערך, ובית הנשיא יכול להמשיך ולשמש עבורו גם בבחינת אכסניה רבת ערך בשנים העתידות לבוא. היותם של האורחים באים מכל קצוות עולם רק מחזקת את התרומה הרחבה העשויה להיות להיענות לפנייתי זו".

"אחרי שלושים שנה של קליטת יוצאי אתיופיה בישראל, ישנם אנשים בינינו, בעלי זיקה לכל תחומי החיים, שישמחו לקחת חלק פעיל בכנס", סיכם אדמסו את המכתב.

בקשה זו הופנתה לבית הנשיא מתוך תחושה כי כבוד הנשיא פרס, חש מחויבת אותה הוא מפגין, לא אחת, כלפי קהילת יוצאי אתיופיה. עניין זה זכה להד תקשורתי בפרשת "הילדים האתיופים", שלא זכו להתקבל לבתי ספר בפתח תקווה, וכעת זוכה לביטוי מעשי באמצעות עבודה משותפת אותה מקיימת האגודה במהלך השנה האחרונה עם בית הנשיא. במסגרת זו האגודה מובילה יחד עם בית הנשיא, משרד הקליטה, עיריית ירושלים וארגונים נוספים, את אירועי חג הסיגד, העתידיים לבוא בחודש נובמבר הקרוב בעיר ירושלים.

זה מכבר קיבלו הזמנה כמה אישים מקרב נציגי קהילת יוצאי אתיופיה להשתתף בכנס ואחדים מהם אף ישתתפו בפאנלים העתידים להתקיים בכנס שיתקיים באוקטובר הקרוב.

לאתר "כנס המחר": presidentconf.themarker.com

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system