חיפוש
Close this search box.

מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה פורש מתפקידו

מערכת האתר

צילום: אבי מספין

ארז חלפון, מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה הודיע לשרת הקליטה ח"כ סופה לנדבר על פרישה מתפקידו. במהלך כהונתו כמנכ"ל, התחלפו שלושה שרים וחלפון היה אחד הגורמים המשמעותיים שעסקו בנושא תוכנית החומש לקליטת יוצאי אתיופיה, אשר עתיד מימושה אינו ברור.

במהלך כהונתו קידם חלפון את הרפורמה להחזרת התושבים החוזרים הביתה, רפורמה במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים, שינה את מבנה מערך הגיור ועמד בראשה של ועדה בינמשרדית בנושא בלימת תופעת בריחת המוחות והחזרת המדענים ואנשי המחקר לישראל.

"אני תקווה ואמונה כי השרה הנכנסת תמשיך את העשייה החשובה שנעשתה פה בשנים האחרונות, תדאג לקליטתם הנכונה של העולים לבוא ושל העולים שכבר עלו, תביא לכך שהמדינה תקצה משאבים נוספים לתחום החשוב כל כך", אמר חלפון עם הודעתו על הפרישה, "כמו כן, אני תקווה כי נושא התושבים החוזרים אשר קידמתי במהלך כהונתי ואשר הביא לתוצאות של 12,000 תושבים חוזרים אשר חזרו רק בשנה החולפת, ימשיך להוות הדגל של המשרד, בשל חשיבות הנושא לחוסנה המדיני, הכלכלי והחברתי של המדינה".

בתמונה: חלפון (מרכז), דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה (שמאל), ויעקב אדרי, השר לקליטת העלייה לשעבר (ימין), במהלך ההכרזה על יציאתה לדרך של תוכנית החומש.

ראיון מקיף עם חלפון, בנושא פעילות המשרד לקליטת העלייה בקרב יוצאי אתיופיה יועלה לאתר האגודה בקרוב.

תאריך יצירה: 19/4/09

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system