חיפוש
Close this search box.

'מחנה פליטים' מול משרד ראש הממשלה

כתב וצלם: אבי מספין

33 מפגנים וביניהם 21 ילדים לנו גם הלילה מול משרד ראש הממשלה – טרם קיבלו יחס מצד הסוכנות היהודית והמשרד לקליטת העלייה. המפגינים מסרבים לשוב למרכז הקליטה בבית אלפא, ממנו יצאו בחופזה בשבוע שעבר על רקע טענות של רעב ללחם וחוסר אמון מוחלט בינם לבין עובדי הסוכנות היהודית – העולים מבקשים מרכז קליטה חלופי.

33 עולים חדשים יוצאי אתיופיה, ובתוכם 21 ילדים קטנים שוהים זה שבוע שלם 'במחנה הפליטים' מול משרד ראש הממשלה. העולים נותרו ללון גם ביום הכיפורים וביום השבת לאחר שסירבו לשוב למרכז הקליטה ממנו באו בטענה של חוסר אמון מוחלט בעובדי הסוכנות היהודית במרכז הקליטה בבית אלפא.

שש המשפחות הללו נותרו לאחר שכ- 500 המפגנים שהיו לצידם עד ליום רביעי האחרון הגיעו להסכמה עם הסוכנות היהודית ושבו לבתיהם מספר שעות לפני כניסת יום הכיפורים.

טקלה בזבך, השוהה במקום עם אשתו ושלושת ילדיו מזה שבוע מספר: "מאז יום רביעי האחרון לא קיבלנו שום יחס מצד הסוכנות היהודית ומהמשרד לקליטת העלייה. שרדנו את השבוע בזכות אנשים פרטיים שהביאו לנו מעט מזון ומים". עוד הוסיף: "אני לא סיכנתי את ילדיי במשך שבוע שלם, בקור הירושלמי, רק כדי לשוב למקום שממנו נסנו על נפשנו. אנחנו לא סומכים על עובדי הסוכנות בבית אלפא ומבקשים מרכז קליטה חלופי", דברי טקלה.

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, ארגון הפועל לשילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה בארץ, מלווה את המפגינים מאז הגעתם לירושלים בשבוע שעבר.

בתוך כך, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה פנתה ליו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לקיים דיון דחוף בנושא טענות העולים ומציאת פתרון ראוי למצוקותיהם. עקב הפנייה, פנה יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, חבר הכנסת פרופ' מיכאל נודלמן, במכתב דחוף אל אלי אפללו, השר לקליטת העלייה ואל זאב בילסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, בעניין 33 העולים ממרכז הקליטה בקיבוץ בית אלפא, מהם 21 ילדים, בתנאים מאד קשים שנותרו עדיין בירושלים.

ח"כ נודלמן, ששמע כי מצב הילדים קשה וכי הם והוריהם ישנים ברחובות, וכי אנשים פרטיים ועמותות מספקים להם מזון, ביקש מהשניים לפעול באופן מיידי, למציאת פתרון הולם לבעייתם של הנותרים בירושלים וקרא לבדוק לעומק את התנהלותם של העובדים במרכז הקליטה, תוך בחינת אפשרות להעבירם למרכז קליטה חלופי.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system