חיפוש
Close this search box.

מה היית עושה אם אלה היו ילדיך???

אמונה2

שמונה תלמידים, כולם בני הקהילה האתיופית תושבי העיר פתח תקווה, יושבים בבית כבר למעלה מחודשיים ללא מסגרת חינוכית!!! זוהי המראה של החברה הישראלית ויחסה כלפי קהילת יוצאי אתיופיה.

חוק לימוד חובה, התש"ט-1949, קובע כי מדינת ישראל חייבת לספק לכל ילד במדינה חינוך, וכי חינוך חובה חינם יוחל על כל הילדים בני 3-18, מתוך האמונה כי חוק זה יעניק הזדמנות שווה לכל ילדי המדינה, ללא הפליה בעלת רקע כלכלי או עדתי. איזו אמונה זו?! אם עושים שימוש ציני בילדים שבסך הכל רוצים ללמוד, להתקדם, להצליח ולהשתלב בחברה כשווים בין שווים.

איך שהבורות חוגגת. אנשים שכביכול רוצים לעזור ולשנות, בפועל רוקחים נוסחה של השתלבות בדרך של בידול! ממלאים צעירים בשנאה במקום באהבה. מחנכים לכך שילד נשפט לא על פי פנימיותו כי אם על פי צבע עורו. מחנכים לכך שילד אתיופי הוא "נֶטֶל" ואחר כך מרימים גבה על כך שאחוז גבוה של צעירים עולים פונים לפשע, אלכוהול, סמים וזנות.

אלו עוולות שנעשות כלפינו וזכותנו הבסיסית היא להביע את מחאתנו קודם כל מעצם היותנו בני אדם ואזרחים מן השורה ולא "אתיופים"! פוליטיקה פנימית בלתי לגיטימית בין בתי הספר השונים בפתח תקווה עושה שימוש ציני בתלמידים. פוליטיקה פנימית בלתי מקובלת בעליל בין הארגונים השונים "למען" יהודי אתיופיה מנצלת את בעיות הקהילה בכדי לצבור עוד קרדיט.

אבל מה עם התלמידים? ילדי העתיד? איפה הם בכל הסיפור הזה?! האם מישהו באמת חושב עליהם?! זוהי פצצה מתקתקת ואם לא יטפלו בה במהרה היא עוד תתפוצץ לחברה הישראלית בפרצוף! לא הזעם הצודק הוא זה שיאלץ פוליטיקאים לצאת לפעולה. הלחץ הציבורי הוא זה שידיר שינה מעיניהם.

מה את/ה היית עושה אם היו אלו ילדך??? די לחשוב במושגים של הם ואנחנו, כי הם זה אנחנו! ומה שקורה לילדים אלו היום, עלול, חלילה, לקרות לילדים שלכם מחר! הפיצו את תיבות הדואר האלקטרוני של הח"כים, השרים ורה"מ במכתב זה! השתתפו במצעדים (לא אלימים, ולא חובבנים), פעלו לא נגד אי-השוויון כי אם למען שוויון וצדק חברתי, אמיתי! שונאים אותנו בחוץ, יורים עלינו קאסמים, ופה, במדינה הכל כך קטנה שלנו יש מלחמת אחים. איפה ההיגיון ריבונו של עולם?!

בתמונה: מפגינים בפתח תקווה ב- 10/4/08

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system