חיפוש
Close this search box.

לרכוש כלים, לחזור ולהשפיע

לילך גביש

קרן פולברייט היוקרתית ממשיכה לקדם סטודנטים יוצאי אתיופיה ולאפשר להם להגיש את מועמדותם ללימודים בארה"ב, במלגה מלאה. בימים אלו מתקיים הליך מיון למחזור השני מתוכו ייצאו שני סטודנטים ללמוד במוסד להשכלה גבוהה בארה"ב. כמו כן, נפתח מחזור נוסף לקורס אנגלית,למעוניינים לשפר את שליטתם בשפה, על מנת ללמוד לתואר מתקדם בארה"ב.

תוכנית Outreach של קרן חינוך פולברייט היא מלגה יוקרתית המיועדת לסטודנטים ואקדמאים יוצאי אתיופיה המעוניינים לצאת ללימודי מאסטר ודוקטורט בארה"ב. האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה מסייעת לקרן פולברייט להפיץ את המידע בקרב סטודנטים ואקדמאים יוצאי אתיופיה.

"מתחילים לראות הישגים", אומר דני אדמסו, מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, "בשנה הראשונה שבה הופץ הפרויקט, כבר התקבלה סטודנטית ופעילה ללימודי תואר שני בארה"ב. השנה עברו את הבחינות כשבעה מבני הקהילה, ובמידה ויעברו את הראיונות בעל פה, שניים מהם ייסעו ללימודים מתקדמים בחו"ל. אנו ממליצים למתעניינים להשתתף בקורס באנגלית ולהירשם לתוכנית".

"אנו פועלים לאיתור סטודנטים ואקדמאים נבחרים מהקהילה, שיצאו ללימודים בארה"ב וירכשו את הידע והכלים, על מנת שיחזרו לכאן, ויסייעו לחזק ולבנות את קהילתם ואת החברה הישראלית בכלל", אומר ניל שרמן, מנכ"ל קרן פולברייט על היוזמה, שהממשל האמריקאי ממשיך לממן, חרף המשבר הכלכלי, "כל קהילה צריכה שכמה מחבריה יחוו את החוויה האמריקאית שמובילה כמעט בכל תחום, וכך ירכשו כלים נוספים. הקורס באנגלית הוא השלב הראשון באיתור סטודנטים ואקדמאים מתאימים לתוכנית".

בתוכנית Outreach נעשות פעולות משלימות על מנת להכין את הנרשמים להיות מועמדים פוטנציאלים למלגה. הקרן מאפשרת למעוניינים קורס ייחודי לשיפור השליטה בשפה האנגלית (לפרטים והרשמה, ראו טפסים מצורפים משמאל). המחזור השני יחל בסוף חודש יולי. התאריך האחרון להשבת טפסי הבקשה והמסמכים הנלווים למשרדי הקרן הינו ה-15 ביוני, 2009. "המועמדים הבולטים למלגה, סיימו את קורס האנגלית", מעיד שרמן

"הקורס מאפשר שיפור ביכולת הכתיבה והקריאה האקדמאית ויכולים להגיש אליו מועמדות סטודנטים שרואים את עצמם פוטנציאלים ללימודים בארה"ב", אומרת מנאל שלבי, נציגת הקרן, "בשנה שעברה השתתפו 22 סטודנטים יוצאי אתיופיה בקורס באנגלית ומתוכם שבעה סטודנטים הגישו בקשה למלגה. ביוני תיערך ועדת קבלה ומתוכם יבחרו שני סטודנטים יוצאי אתיופיה, שיצאו ללימודים בארה"ב".

"מה שבולט בקרב יוצאי אתיופיה שניגשו למלגה, והוא קו משותף ביניהם, הוא שרבים מהם באו מבית שבו המועמד לא רק למד, אלא "סחב" את ההורים והאחים על הגב לאורך כל הדרך. לא רק בנה את עצמו, אלא כיבד את ההורים והאחים. מרגש לראות מה שאנשים יכולים לעשות עם חוש אחריות ונחישות", משתף שרמן.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system