חיפוש
Close this search box.

לעסוק בבעיות הקהילה לא דרך סנסציה תקשורתית

לעסוק בבעיות הקהילה לא דרך סנסציה תקשורתית

ריבוי הפרסומים אודות הקהילה בכלי התקשורת, בחודשים האחרונים, עלול להטעות. מעצם היותה של התקשורת מכשיר המחויב להתעדכן ולעדכן כל הזמן, אף אחד לא זוכר את הסנסציה והשערורייה של אתמול. ועדות בכנסת קמות ונופלות בעקבות לחץ תקשורתי, אבל לא ברור האם משתנה משהו מהותי בקרב הציבור ומשרדי הממשלה.

כך היה בכל הנוגע למצוקתם של בני הנוער יוצאי אתיופיה, שעלתה לכותרות בעקבות מקרה הרצח של מעיין ספיר ברחובות, וכך גם במקרה של אור יהודה, כאשר ראש העיר שלה סירב לקלוט תלמידים אתיופים במערכת החינוך בעיר. בשני המקרים התקשורת יצאה מגדרה בכותרות ובסיפורים בלעדיים, כל מי שאחראי מיניסטריאלית זעק חמס והבטיח שינוי, ולבסוף חזרו כולם לעבודותיהם ושום בעיה לא נפתרה באופן משמעותי.

'קו האופק' לקח על עצמו שלא להשלים עם התרדמה שאחרי הסנסציות התקשורתיות. בזמן שבין סנסציה לסנסציה, שבהם בוחרים רבים להירדם ולהזניח את הבעיות הבוערות של הקהילה, מנסה המגזין לשמש כשעון מעורר. לכן מוקדש בכל גיליון מקום מספיק לתחומים הבוערים, שלא זוכים להתייחסות הולמת וארוכת טווח בתקשורת. כזו היא למשל המצוקה של בני הנוער האתיופים, שמטופלת הפעם באמצעות כתבה על התאבדויות ובאמצעות מדור חדש העוסק בבני נוער מערים שונות.

תחום נוסף המבדיל בין קו האופק ובין כלי התקשורת היומיומיים הוא המעקב אחר תופעות שונות, זמן רב לאחר שזכו לפרסומן הראשון. בגיליון הנוכחי זה בולט בכתבה על תוכנית ויסקונסין ובכתבה העוקבת אחר שיטת התקצוב של משרד החינוך והשפעתו על התלמידים האתיופים. אנו באגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה מקווים לשמור, באמצעות מעקב אחר תופעות ישנות ודרך ואינפורמציה חדשה, על גחלת של עירנות ביקורתית בקרב הקהילה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system