חיפוש
Close this search box.

להרחיב את הצינור התקשורתי

מאת: מיכל בן חורין רכזת פורום יוצאי אתיפיה לחשיבה ודיון ציבורי

להרחיב את הצינור התקשורתי

אחת המסקנות מכנס של פורום חדש לחשיבה ודיון ציבורי היא הרחבת האופציות שיהיו בידי התקשורת על ידי הכשרת "מגיבנים" יוצאי אתיופיה שיתייחסו לתחומים שונים

בחברה הישראלית

"התקשורת היא מובילת אינפורמציה שהולכת ונעשית בעייתית יותר ויותר". מציינת כתבת לענייני רווחה של ערוץ 2, סמדר פלד, בכנס הפתיחה של 'פורום יוצאי אתיופיה לחשיבה ודיון ציבורי'. טענתה של פלד בכנס, שנערך ב- 24 בפברואר בתל-אביב, היא שהצינור שדרכו מועברת האינפורמציה הולך ונהיה צר יותר ומצטמצם על הצורך בדברים החריגים. את התקשורת פחות מעניין אם הסיפור הוא חיובי או שלילי אלא אם הוא חריג וחריג הרבה פעמים מציג תמונה שלילית של משהו.

'פורום יוצאי אתיופיה לחשיבה ודיון ציבורי', הוא יוזמה חדשה של אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, על מנת לקדם מעורבות של הקהילה בשיח הציבורי ובסדר היום הציבורי והתקשורתי. כנס הפתיחה בו השתתפו 85 אקדמאים ואנשי מקצוע מארגונים שונים, כלל גם הרצאה של ד"ר איציק ספורטא מהקשת הדמוקרטית המזרחית וקבוצות דיון שעסקו בסדר היום התקשורתי-ציבורי של יוצאי אתיופיה. במהלך הרצאתה של פלד הביעו המשתתפים ביקורת על הגישה המצומצמת של התקשורת."יש ציפייה של התקשורת לסיפורי מסכנות". הביעה את דעתה אחת המשתתפות, "אנחנו יצרנו תדמית של מסכנות בעל כורחנו ועכשיו אנחנו משלמים את המחיר".

הדובר השני, ד"ר ספורטא שם את הדגש על איחוד בין אוכלוסיות מוחלשות למען מטרה משותפת: "הממסד מבין רק כוח". הסביר ספורטא, "ולאוכלוסיית יוצאי אתיופיה לבדה אין מספיק כוח אלקטורלי".

במהלך קבוצות הדיון הושמעה ביקורת כלפי אמצעי התקשורת שמצמצמים את יוצאי אתיופיה רק לתחומים שנוגעים ישירות לקהילה והועלה רצונם של חלק מהמשתתפים לתגובה והשתתפות של יוצאי אתיופיה בתקשורת גם בנושאים הנוגעים לחברה הישראלית כולה.

באמצע אפריל נערכה פגישת המשך של הפורום בהרכב מצומצם של קבוצת חשיבה. מסקנותיה של הפגישה מעידים על רצון לפתוח אפשרויות חדשות לביטוי תקשורתי עבור יוצאי אתיופיה על ידי יצירת גרעין של 20 איש שיזמו תגובות לתקשורת ויעוררו את בני הקהילה למעורבות בשיח הציבורי. כל זה תוך דגש גם על תחומים שאינם נוגעים ישירות לענייני הקהילה. במסגרת הכשרתם יעבור גרעין זה קורס מגיבנים ומיומנויות תקשורתיות.

מיכל בן חורין

רכזת פורום יוצאי אתיפיה לחשיבה ודיון ציבורי

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system