חיפוש
Close this search box.

לאחר 25 שנה בארץ יהודי אתיופיה מבקשים מהממשלה: "תתעדו את שמות אלפי הנספים שלנו ותתורו אחר גורלם של עשרות הנעדרים בסודן"

בזמן שבכירי המשרד לקליטת העלייה והסוכנות היהודית נמצאים, ברגעים אלו, באתיופיה כדי למצוא מענה להעלאתם של בני הפלשמורה מאתיופיה. דורשים היום, רבים מקרב הקהילה, שנמצאים בארץ מזה שלושה עשורים, למצוא מענה לעשרות הנעדרים בסודן, שגורלם איננו ידוע עד היום, וכן מעלים דרישה לתעד את שמותיהם של אלפי הנספים מקרב יוצאי אתיופיה שהקריבו את עצמם במדבריות אתיופיה וסודן, בשנות השמונים המוקדמות של המאה ה -20. מלבד אנדרטה אין להם זכר אחר.

היום, יום רביעי, בשעה 17:00 בערב יתכנסו מאות מקרב יוצאי אתיופיה ואחרים, במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, ויבקשו לקבל מענה מפיה של השרה לקליטת העלייה, סופה לנדבר, ומפיה של שרת הקליטה לשעבר, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, באשר לפתרון הממלכתי שהמדינה יכולה להציע עבור אזרחיה יוצאי אתיופיה. בנוסף להן, ייקחו חלק בכנס גם מנהל היכל השמות ב"יד-ושם", מר אלכסנדר אברהם, שיבקש ללמד את הפרקטיקה של תיעוד שמות הנספים, יו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, ד"ר צבי צמרת, שידבר על החשיבות החינוכית הנודעת לתיעוד עבור הזיכרון הלאומי, ומנכ"ל המרכז הישראלי לטיפול בפסיכו-טראומה, פרופ' דני ברום, על תיעוד שמות הנספים כאמצעי המקנה מרפא למשפחות הנותרים.

מנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, דני אדמסו: "הכנס הינו נקודת פתיחה למהלך ציבורי שעתיד לפעול במטרה לקדם את תיעוד שמות אלפי הנפשות שמצאו את מותם במחלות, ברעב בצמא במדבריות ובכלא הסודני ולא תועדו מעולם. כמו כן, הכנס נועד לתור אחר גורלם של עשרות הנעדרים. אנו מעוניינים שנושא לאומי זה יהיה תחת חסותה הממלכתית של המדינה".

את הכנס מארגנים: "האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה", "מרכז מורשת מנחם בגין", "הקרן לידידות" ו"המרכז הישראלי לטיפול בפסיכו-טראומה".

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system