חיפוש
Close this search box.

חילופי שרים במשרד לקליטת העלייה

מערכת האתר

צילום: יצחק אלהרר "סקופ 80"

ביום שלישי (1.4.09) נערך טקס חילופי שרים במשרד הקליטה. השרה הנכנסת, ח"כ סופה לנדבר מישראל ביתנו, תחליף את השר היוצא, אלי אפללו, מתנועת קדימה, שעברה לאופוזיציה. לנדבר, יוצאת ברית המועצות, היא שרת הקליטה הראשונה בממשלת נתניהו. בשנתיים האחרונות המשרד סבל מחילופי שרים ובמהלכם מונו בו שלושה שרים וביניהם יעקב אדרי וזאב בויים. יש לקוות כי מינויה של לנדבר יישאר יציב על לתום תקופת כהונת ממשלה זו.

במהלך הטקס השר היוצא ח"כ אלי אפללו אמר כי הטיפול בקליטת העלייה מונח לפתחם של כל משרדי הממשלה והעשייה למען קליטת העולים צריכה להיות משותפת. "היתה לי זכות גדולה להיות שר במשרד הקליטה, ואמשיך לפעול למען המשרד והעולים כחבר הוועדה לקליטת העלייה בכנסת", אמר אפללו, שבעצמו הוסיף, כי הוא מאחל לשרה הנכנסת לנדבר כי תזכה לכהן קדנציה שלמה בתפקידה החדש.

השרה הנכנסת, ח"כ סופה לנדבר אמרה, כי "היום אני סוגרת מעגל, לאחר שלפני שלושים שנה עליתי עם משפחתי ארצה. לא פעם הפגנתי מול משרד הקליטה למען רווחתם של העולים, וזוהי התגשמות חלום לקבל לידי את ההגה החשוב ביותר במדינה – הגה הקליטה".

שר החוץ הנכנס, ח"כ אביגדור ליברמן, שלנדבר משתייכת למפלגתו, נכח גם הוא בטקס ואמר "עובדי המשרד הם אלה שקלטו אותי כאשר עליתי ארצה, ולכן ללא משרד הקליטה לא היה לישראל היום שר חוץ. משרד הקליטה הוא לא חלוקת שלל, אלא מחויבות ממדרגה ראשונה".

מנכ"ל משרד הקליטה, ארז חלפון, אמר בטקס כי "העלייה היא אחד המשאבים היקרים ביותר של מדינת ישראל. הן העולים והן התושבים החוזרים מוסיפים רבות לחוסנה הכלכלי, חברתי ומדיני של מדינת ישראל".

בתמונות : טקס חילוף השרים.

תאריך יצירה: 2/4/09

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system