חיפוש
Close this search box.

הקייסים החליטו להפר את שתיקתם בסוגיית העלייה של בני הפלשמורה

אבי מספין

צילום: מנחם סיני

הקייסים, המנהיגים הרוחניים של יוצאי אתיופיה, שיגרו השבוע מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להוות חלק אינטגראלי מהגוף שבודק את זכאותם לעלייה של בני הפלשמורה ובכך להביא לסיומה של הסוגייה הנמשכת כ- 20 שנה.

בכנס חירום אותו קיימו לפני כשבועיים, בעיר רחובות, החליטו הקייסים, המנהיגים הרוחניים של יהודי אתיופיה, באופן חסר תקדים, לנקוט עמדה ולסייע בצורה ישירה לממשלה על מנת לסיים את סוגיית העלאתם של בני הפלשמורה. במכתב ששיגרו אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבו:

"כמנהיגים רוחניים, איננו יכולים לעמוד מנגד ולהתעלם, נוכח סבלם וכאבם של המשפחות כאן בארץ", כתבו הקייסים, "סחבת זו, מעבר להיותה גורם הפוגע והמזיק לבני משפחותיהם הממתינים באדיס-אבבה ובגונדר, היא גורמת, בראש ובראשונה, לקרע עמוק ומפרקת את המשפחות בארץ ומחלישה אותם בכל תחומי החיים, בכלכלה, בזוגיות ובטיפול בילדים. כל משפחה שנמצאת בארץ, שולחת כסף למשפחות הממתינות לעלייה, עבור מחייתם וזאת על חשבון חינוך ילדיהם ורווחתם כאן".

"כבוד ראש הממשלה, אנו המנהיגות הרוחנית של יהודי אתיופיה בישראל , הקייסים, הרבנים, חכמי העדה ונציגי הציבור, פונים אלייך בקריאה, להביא לפתרונה המהיר של סוגיית העלאתם של בני הפלשמורה לישראל. עלייה זו נמשכת כבר 20 שנה וסופה לא נראה לעין", כתבו הקייסים, והוסיפו "אנו דורשים ממשלתך לקחת אחריות בסוגיית העלאת העולים, ולהתוות מדיניות ברורה בנושא, עם שיתופם ומעורבותם הפעילה של המנהיגות הרוחנית של יהודי אתיופיה בישראל".

במכתבם, מוכנים הקייסים להעמיד לרשות המדינה, מומחים מקרב הקהילה, היודעים היטב לספור דורות, ואשר מסוגלים להגיד בצורה ברורה מי באמת שייכים לזרע היהודים שהתבוללו וברצונם לחזור לחיק היהדות, ולמנוע העלאת אנשים שאינם שייכים לזרע היהודים. לדעתם, שילובם של המומחים מקרב הקהילה, במערכת הבודקת את זכאותם לעלייה של בני הפלשמורה תהווה תרומה גדולה.

"לאור חשיבות העניין", מציינים הקייסים, "ראוי ונכון להעמיד, אנשים מומחים, לצורך בדיקות אלו וזאת על מנת לסייע לפקידי משרד הפנים, האמונים על בדיקת זכאותם של העולים. בסיוע של המומחים ניתן ואפשר להגיע באמת ובתמים לבדיקה ולחקר האמת ובכך לסיים אחת ולתמיד את נושא העלאתם של בני הפלשמורה".

תאריך יצירה: 10/3/10

בצילומים: קסים בחג הסיגד 2010, ירושלים.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system