חיפוש
Close this search box.

29.4.2014 – הפגנת העולים במרכז הקליטה בצפת

הפגנה 1 (2)

== איפה משרד העלייה והקליטה? ==

"שכר הדירה גבוה. אין לנו איך לשלם שכר דירה. אין פרנסה. אין לנו מה לאכול. אף אחד לא עוזר לנו. המצב קשה".

משפט זה לקוח מאחד השלטים, שהתנוססו היום בהפגנת העולים החדשים במרכז הקליטה בצפת. הפגנה זו מהווה חלק ממספר לא מבוטל של הפגנות, שנערכו השנה ע"י העולים החדשים.

"אני לא יודע מה אני אעשה", אמר היום תמר ממארגני ההפגנה, "אני לא מבין למה, אם אני רוצה לעבור למגורי קבע, אומרים לי איפה אני יכול לגור? איפה זכות הבחירה שלי? שכר הדירה שלי נע בין 700-900 ₪. במה זה תלוי? אין לי מושג! אף אחד לא אומר למה שכ"הד משתנה! אם נשבר חלון באחד ממגורי העולים, כל תושבי מרכז הקליטה נדרשים לתת כסף לתיקון החלון! למה? למה שולחים עולים שהגיעו לפני מס' ימים לביה"ח וקופה"ח לבד, ללא מתורגמן?".

בהמשך סיפר תמר, שהוא וחבריו ניסו ליזום מהלך ולהיפגש עם ראש עיריית צפת. מהלך שלא צלח היות ולראש העיר אין כל יכולת משפטית לעזור, כי הרי מרכז הקליטה מהווה רשות פרטית!

"אני מבקש שיעזרו לנו, המצב בלתי נסבל! איפה משרד הקליטה?! למה הוא לא עוזר לנו?"

אך, כמו שאנחנו כבר יודעים, המשרד האמון על העולים החדשים עוסק בעניינים לא לו, ואינו עושה את העבודה אשר בתחום אחריותו!

כך זה היה נראה היום – https://www.youtube.com/watch?v=3sZoazHQxEQ

ואולי המילים באמצעותן השוטרים פיזרו את ההפגנה, הן המתארות הטובות ביותר את המצב – "חבר'ה, להיכנס פנימה, למרכז!". זה המקום שלכם. כעדר, תכנסו ותישארו בו. במרכז הפריפריאלי ביותר שיש.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system