חיפוש
Close this search box.

די לאפליה על רקע דתי ועדתי!

אבי מספין

האגודה הישראלית פנתה היום בפניה דחופה לשני הרבנים הראשיים לישראל שלמה עמאר ויונה מצגר ובו היא דורשת את התערבותם המיידית כנגד האפליה בקבלת תלמידים יוצאי אתיופיה לבתי הספר הדתיים בפתח-תקווה. "אפלייתם של תלמידים יוצאי אתיופיה בפתח תקווה משמעותה פגיעה באחד מהעקרונות עליהם מושתת קיומו של העם היהודי – הערבות ההדדית בין חלקי העם, וכן פגיעה בהמשכיותם של יהודי אתיופיה כיהודים שומרי תורה ומצוות", נאמר במכתב.

"יהודי אתיופיה שמרו על יהדותם ודתיותם, בדבקות רבה, במשך דורות רבים ורובם ממשיכים לעשות כן, גם לאחר העלייה לארץבקרב העולים מאתיופיה שעלו לישראל בשנים האחרונות, קיימת קבוצה של בני הקהילה אשר נאנסו להמיר את דתם בגולה ועוברים, לאחר עלייתם לארץ, באמצעות מערך הגיור הממלכתי, תהליך של גיור לחומרה המכשיר אותם לאורח-חיים יהודי- דתי בישראל.

"לדאבוננו הרב, ילדיהם של העולים יוצאי אתיופיה, אינם זכאים להיכנס כיום בשעריהם של חלק ממוסדות החינוך הדתיים בפתח תקווה. ברצוננו לשאול את כבוד הרבנים הראשיים, האם ילדים אלו שהוריהם עברו תהליך מפרך של גיור לחומרה במשך שנתיים ויותר, אינם טובים דיים כדי ללמוד בבתי הספר הדתיים והחרדיים בפתח תקווה? האם הרחקתם של תלמידים אלו ממסגרת חינוכית-דתית אינה מרחיקה אותם מאוהלה של תורה?"

האגודה מבקשת את התערבותם המידית למניעת העוול הפוגע בילדים באופן המרחיק אותם מהשיבה ליהדות.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system