חיפוש
Close this search box.

דבר המערכת

קוראים יקרים,

אנו, באגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, שמחים להגיש לכם את מגזין קו האופק ה- 27 במספר. המגזין הנוכחי עוסק באתגרים ובהתמודדויות שהם מנת חלקה של קהילת יוצאי אתיופיה. עניין מיוחד שבחרנו להעמיק בו נוגע לפעילות ולאמצעים המושקעים בתהליך השתלבותה של הקהילה בחברה הישראלית.

הבחירה בנושאים הנסקרים שלובה בעניין שיש לנו, באגודה – לקדם שיח ציבורי אמיתי ולהביא את הדברים בשם אומרם, בזיקה לאירועים בשטח. אנו סבורים כי תיקונם של אי-סדרים חברתיים הנוגעים לקהילה מחייב קשב לדעתם של חבריה. בקו האופק אנו מחויבים להביא את קולה של קהילת יוצאי אתיופיה ולתת במה לדעותיהם של חבריה.

לצד סיפורי השתלבות ונחישות, בגיליון הנוכחי אנו דנים בתופעות המעכבות את הליך השתלבותם של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, עם דגש על נושא התעסוקה. בין הקולות נשמעת קריאתו של דני אדמסו, מנכ"ל האגודה, לחולל שינוי בגישתם של הארגונים החברתיים לקהילת יוצאי אתיופיה, בבחינת קריאה לבדק בית. בכתבה על מוקדי הקליטה, מצער לגלות שישנם בני קהילה שחיים בארץ למעלה מ-16 שנה ועדיין מהווים יחידה סגורה ומסוגרת, הנסמכת על השירותים הניתנים להם במוקד הקליטה היישובי. זהו תמרור אזהרה חריף!

הגיליון מציף שאלות כלפי חוץ לאלו האמונים על תהליך הקליטה של בני הקהילה. אנו מצפים שדיון זה ישמש פתח לדיון כולל, אשר בכוחו לחולל שינוי עמוק ומהותי במעורבותה של הקהילה בחברה הישראלית. הגיליון הבא יפנה את הזרקור לתוך החברה והארגונים יוצאי אתיופיה, "בדק בית" אל נבכי הקהילה פנימה.

אתם מוזמנים להעלות הצעות, לקחת חלק פעיל בכתיבה למגזין ולאתר האינטרנט שלנו, וכן לקחת חלק במאבקנו החברתי עבור חברה אזרחית טובה יותר, שקהילת יוצאי אתיופיה לוקחת חלק משמעותי בה.

קבצים מצורפים

עמוד 2

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system