חיפוש
Close this search box.

דבר המערכת

ריבוי האירועים והשמחות בקרב הקהילה (והתופעות הנלוות כמו: הוצאות כספיות מרובות, הפרזה בשתיית האלכוהול, היעדרויות מהעבודה וכו') היא בעיה שלא מרבים לעסוק בה באופן פומבי. החשש הוא מוצדק למדי – כיבוס כביסה מלוכלכת בפומבי עלול בהחלט להביא לפגיעה בתדמיתה של הקהילה בעיני כלל הציבור. כמו כן, קיים באופן טבעי לחץ חברתי שלא לבקר נורמות שכבר השתרשו בקרב מרבית בני הקהילה.

חשוב להדגיש שהבחירה לגעת בתחום זה אינה מתעלמת מהקושי הרב שהדיון מעלה. יתכן ויהיו אנשים שישתמשו בכתבה כהוכחה לחולשתם של יוצאי אתיופיה, ויתכן שהכתבה תסייע ביצירת סטריאוטיפים שמן הראוי היה דווקא לצאת נגדם מעל כל במה אפשרית. תרגום הכתבה לאמהרית באופן חד פעמי, שמטרתו להרחיב את קהל הקוראים גם לאנשי הקהילה ולמנהיגיה המבוגרים, עלול אף הוא לפגוע בחלק מהאנשים שהנושא עדיין מאוד רגיש עבורם.

ובכל זאת, מערכת קו האופק סבורה שהעלאת הנושא בצורה חדה וברורה, תוך קידומו של דיון ציבורי, יש בה כדי להביא ליותר תועלת מאשר כל נזק משוער שעלול להיגרם. מערכת קו האופק סבורה כי רק באמצעות דיון נוקב ונגיעה בעצבים החשופים, ניתן יהיה להביא לשינוי המיוחל הכולל בראש ובראשונה איזון היחס של הקהילה לאירועים ולשמחות, צמצום האירועים והמוזמנים אליהם ומיעוט השימוש באלכוהול באירועים (למשל בהלוויות). אנו סבורים שהגיעה השעה להתמודדות כוללת של הקהילה עם הנושא ואנו מקווים שהכתבה תפתח פתח למאמץ כללי לשינוי סדר העדיפויות הקהילתי העכשווי.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system