חיפוש
Close this search box.

גם המאבק הזה הוא שלנו

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח

בכל שנה מציינת האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים את יום זכויות האדם הבין לאומי בשבוע של פעילויות סביב התאריך 10/12. שבוע זכויות האדם יתקיים השנה בתאריכים 6-11 בדצמבר. השנה ניתן לחוש שמצב זכויות האדם והדמוקרטיה שלנו בסכנה, אולי בסכנה חסרת תקדים, ושהמצב רק הולך ומקצין. לא מספיק להמשיך במאבקים הנפרדים. המאבק המתמשך של האגודה הישראלית למען יוצאי אתיופיה בגזענות ובאפליה הוא מאבק מעורר השראה, אך לאור חומרת המצב וכיוון שזו הבעיה של כולנו, אנחנו חייבים להיאבק בה ביחד, בשם כל זכויות האדם של כל בני האדם. באגודה לזכויות האזרח, אנחנו מעבירים הילוך, ורוצים להזמין אתכם להיות ביחד איתנו חלק ממשהו חדש: השנה בשבוע זכויות האדם, ב-11.12.09, יתקיים מצעד זכויות האדם הראשון בישראל.

יותר ויותר אנשים בישראל מוטרדים, מודאגים ולא מוכנים עוד לשבת מנגד נוכח ההתדרדרות המתמשכת הזו. כך, ידענו השנה מאבקים ציבוריים מעוררי השראה, שהצליחו להוציא אותנו לרחוב – ושהצליחו להשפיע. אבל הסכנה שכולנו חשים בה אינה הבעיה רק של קבוצה מסוימת או במחאה על שלילתה של זכות ספציפית. הסכנה שאנו חשים בה היא נחלת כולנו. כבר יצאנו לרחוב בנפרד; הגיע הרגע שהמצב מחייב אותנו לצאת לרחוב ביחד, בשם כל בני האדם ולמען כל זכויות האדם.

המצעד מאורגן על ידי האגודה לזכויות האזרח, בשם מחויבותנו ארוכת השנים לכל קשת זכויות האדם. פעילים בני הקהילה האתיופית מוזמנים להשתתף ולקחת חלק בארגונים לקראתו. מידע מפורט כבר מופיע בבלוג המצעד, בכתובת www.noway.org.il; הבלוג, כמו גם המצעד עצמו, יהווה במה עבור כל הארגונים השותפים למצעד, והוא חלק ממחויבותנו לנראות של כולנו, באירוע ראשון מסוגו זה.

המצעד יתקיים בתל אביב ביום שישי, 11.12.09, בין השעות 11:00 – 14:00 (למחרת יום זכויות האדם הבינלאומי, המצוין מידי שנה בעשרה בדצמבר)

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system