חיפוש
Close this search box.

"גור אריה יהודה" – גם אנחנו יכולים!

שלי אנגדאו

גור אריה יהודה הוא קליפ של שיר מתוך המחזה "גור אריה יהודה", סיפור מסע של ילד צעיר אל בגרותו דרך גילוי עולמות חדשים, הצגת יחיד ששי פרדו, ישראלי עולה מאתיופיה, כתב ומגלם. הקליפ משודר בערוץ 24 ובמועדוני בילוי של בני נוער.

הקליפ מספר על העלייה האתיופית ומשלב בין מוזיקת ראפ לבין אלמנטים תרבותיים של הקהילה האתיופית. הקליפ משלב בין שיר פרידה עתיק מאוד באמהרית "בדהנה הונו", בין זמר ראפ ישראלי, פישי הגדול שלבוש בבגדים אתיופיים ומקפץ לצלילי המוזיקה האמהרית, ובין שי פרדו. בקליפ מופיעות שחקניות מהקהילה האתיופית ושחקניות שאינן מהקהילה, ובראשם השחקנית מסקי שיברו, בוגרת ניסן נתיב, בתפקיד מלכת שבא, וחיים שירן, מנהל תיאטרון ענבל לשעבר שרוקד אסקסטה.

השיר דן גם בדו-שיח בין העולה החדש והעולה הוותיק. לדברי פרדו, הרי גם אנשים שעלו אומרים לעולה שהגיע אחריהם "י'עולה אחד" כמילת גנאי. אז למה לא לקחת את המושג של "עולה חדש" ולהפוך אותו לחיובי? כי בסופו של דבר כולם עולים או יורדים.

הפזמון :

העולה עולה

העולה ותיק

הוותיק יורד

היורד עולה

העולה חדש

מפגש שכזה וקליפ ייחודי מסוג זה הינו בעל חשיבות גדולה בחשיפת עולמה של הקהילה והנוער הצעיר בפני קהל ישראלי רחב. מאחר ובני הקהילה מוזכרים באמצעי התקשורת בדרך כלל בהקשרים שליליים כגון פשע ואלימות, או מופיעים דרך פרויקטים מוזיקליים של ישראלים פרנג'ים – הגיע הזמן למשהו אותנטי משלנו! ועל הדרך גם להעביר לכלל הציבור את סיפור המסע שלנו.

שי פרדו, שחקן ויוצר בן הקהילה האתיופית, בעל ניסיון של 12 שנים בתחום הבימוי המשחק והכתיבה. שחקן תיאטרון וקולנוע בחאן, בבאר שבע בסרטים שונים ובהצגות עם תכנים של סיפורים מהקהילה האתיופית.

שי, כמו רבים מאתנו, גדל בין שני העולמות ומבין את חשיבות השילוב והאינטגרציה, מחפש תמיד דרכים יצירתיות על מנת להגיע אל הנוער ולחשוף חלקים מהמורשת הנפלאה שלנו ממקום בטוח עוצמתי ובעל השפעה.

על מנת שהקליפ ישודר בשעות השיא צריך להצביע! אחוז המצביעים קובע באיזה שעות ישודר, הרייטינג קובע. וזכרו:

המשמעות שיהיה קליפ כזה בטלוויזיה ושכולם ידקלמו אותו אומר שהפנים שלנו והסיפור שלנו על המפה בצורה חיובית ועל הדרך, גם העברת מסר.

האנשים שנתנו הרבה אהבה לקליפ

מבצעים:

פישי הגדול ,מסקי שיברו, גאולה—חיים שירן,טסי ארמייס,יפה—מימי פרדו,רומא- ושי פרדו.

במאי מפיק:שי פרדו

מפיקה בפועל:שלי אנגדאו

מוסיקה:גיל יוסף

צלם:גידי סימלנסקי

עוזר צלם ועוזר הפקה: מגוס גזאי

תאורה: דניל בורובין

בגדים:טסי אייצו'

תודות: למשה,מרשה,וזיו.

לצפייה בקליפ: http://www.music24.co.il/clips.aspx#clip_14301

האם היוזמה שאתם מייצגים לא נמצאת במאגר?
מוזמנים לעדכן אותנו.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system