חיפוש
Close this search box.

את השינוי יביאו הסטודנטים

את השינוי יביאו הסטודנטים

יו"ר הארגון טל צ'קול מאמין בכוחם של סטודנטים לשינוי מצב הקהילה קורא לכל הסטודנטים להתגייס לפעילות הארגון כל אחד על פי יכולתו.

מאת: טל צ'קול

ההבנה כי אנחנו הסטודנטים נושאים זכות מצד אחד וחובה מצד שני לגבי עתידה של הקהילה הוא אתגר. חובה, משום שאנחנו חייבים לפעול תוך התעלות מעל האינטרסים האישים, להתאקלמותה ושילובה של הקהילה. זכות, משום שאנחנו הדור הראשון המוביל והמעצב את פניה של החברה, ובפרט הקהילה אשר זקוקה לנו הסטודנטים, יותר מבעבר.

הסטודנטים הם כח חשוב בעיצוב פני החברה וההיסטוריה מעידה על כך. מהפכות רבות בעולם התחוללו בזכות הסטודנטים. לפיכך, לקהילה ולחברה יש צפייה לעשייה מאיתנו. כסטודנטים, ברור מעבר לכל ספק כי ההשכלה היא כרטיס הכניסה לעולם התחרותי והטכנולוגי של ימנו.

אין די בעובדה שאנחנו סטודנטים רוצים לרכוש השכלה, עלינו לתת יד גם לאלה שמתקשים להיכנס לעולם האקדמי ולדאוג כי מספר הסטודנטים בקרב הקהילה יכפיל את עצמו מידי שנה ושנה. נכון לעכשיו כמות הסטודנטים ממוצא אתיופיה, ביחס למספר הקהילה באוכלוסיה מספר הסטודנטים, הוא פחות מ 5%.

השינוי בתחומים השונים יבוא כאשר הסטודנטים יהיו מעורבים בכל הנעשה באיגוד הסטודנטים הארצי של יוצאי אתיופיה. האיגוד הוא במה מרכזית לביטוי העצמי הסטודנטים שבאמצעותו נוכל לקדם מטרות משותפות.. לכן נראה לי טבעי שכל סטודנט ייקח חלק פעיל בעשייה החברתית שמציע האיגוד.

פעילות האיגוד בשנה אחרונה

במסגרת שנת הפעילות שהסתיימה עכשיו, התקיימו מספר פעילויות חשובות ומשמעותיות: צביעה של חמישים בתי אב, השתלמויות לסטודנטים, פרויקט לגילוי היופי בהוד השרון, הקמת וועדת מחאה מול הממסד הרבני וכנס עם ארגון 'טבקה' בנושא. פעילויות נוספות שקיים הארגון, הפגנה מול עירית אור יהודה בשיתוף האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, סיור תלמידים באקדמיה וכנס בנושא יום הזיכרון לנספים בסודן.

הודעה מיו"ר הסטודנטים

בתחילת חודש נובמבר נקיים את הכנס השנתי ונקיים בחירות חדשות לאיגוד הסטודנטים האתיופים. תאריך ומקום מדויק יפורסמו בהמשך.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system