חיפוש
Close this search box.

כנס עדכון על הפרויקט הלאומי לפעילי הקהילה

מאת: אלישבע דרר-

בסימן אופטימי התקיים ביוני כנס פעילים בנוגע לפרויקט הלאומי. בין הבשורות המשמעותיות: אושרה בחירתה של נגיסט מנגשה למנכ"ל הפרויקט. בהחלטות הושם דגש על הצורך הדחוף עידוד יצירת נציגויות מקומיות עד סוף חודש יולי

בשישי שבת של ה- 20-21 ביוני נכחו למעלה מ- 90 איש בכנס פעילים שהתקיים בת"א במסגרת עבודתה של נציגות הקהילה בפרויקט הלאומי. מטרת הכנס הייתה עדכון באשר להיסטוריה של הפרויקט, התנהלותו ומצבו כיום. בין הנוכחים באירוע היו נגיסט מנגשה, אברהם נגוסה (יו"ר נציגות הקהילה), שולה מולא (סגן יו"ר נציגות הקהילה), חברי נציגות, נציגים מחוזיים ופעילים רבים מששת היישובים המשתתפים בפרויקט הלאומי: חדרה, נתניה, רחובות, לוד, קריית גת ובאר שבע.

במהלך הכנס נודע למשתתפים לראשונה כי נגיסט מנגשה (מנכ"ל פידל) הצליחה לגבור על כל הקשיים שהוערמו ולקבל אישור לבחירתה למנכ"לית הפרויקט. ממנגשה נשללה הזכות, על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אביגדור יצחקי, להיבחר למנכ"לית הפרויקט. זאת בעקבות המעורבות הפוליטית שלה בבחירות 2002 מטעם סיעת מרצ. בזכות עתירתה של מנגשה לבג"ץ הוחלט בחודש הקודם לאשר את מינויה.

עוד נערכה בכנס סקירה, על ידי שולה מולא מנכ"ל אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, של עיקרי ההתרחשויות של הפרויקט הלאומי מראשיתו. בנוסף נדונו סוגיות באשר למהותו של הפרויקט הלאומי והבעיות הכרוכות בו כגון: הגבלת טווח הגילאים ל- 0-35 ונישול ההורים והמבוגרים מהפרויקט, העדר תגמול למתנדבים, מעמדם של פעילים דומיננטיים המועסקים ברשויות המקומיות ובעיות נוספות מתחום החינוך והתעסוקה.

דגש רב הושם על אופן הערכות הקהילה למימוש הפרויקט בספטמבר 2003. בנושא זה נתן קרלוס שטיגליץ, סמנכ"ל שתי"ל (שירותי תמיכה ויעוץ לארגונים חברתיים), הרצאה על חשיבות שיתוף הפעולה בין חברי הקהילה ויצירת קואליציות מקומיות מוסכמות. בעקבות ההרצאה הוחלט כי על היישובים השונים ליצור נציגויות מקומיות נרחבות עד סוף חודש יולי, בתקווה כי ההערכות הארגונית הנ"ל תסייע ביתר קלות להחלתו של הפרויקט הלאומי כמתוכנן בספטמבר 2003.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system