חיפוש
Close this search box.

אישים בקהילה מתגייסים למציאת פתרון לבעיות הכנסייה האתיופית

כתב וצלם: אבי אייך

לאחרונה התקיימה הפגנת הזדהות של כ- 150 איש למען הכנסייה האתיופית שליד הכותל, זאת בעקבות טענת אנשי הכנסייה על אפליה מתמשכת מצד הממסד הכנסייתי בישראל. בקהל נכחו נוצרים אתיופים, אך גם אנשים מביתא-ישראל, שהגיעו לתמוך במאבק.

לנוצרים האתיופים שני מקומות תפילה מרכזיים בירושלים. אחד מהם ברחוב אתיופיה, שם נמצאת הכנסייה הגדולה וכנסייה נוספת הממוקמת בעיר העתיקה, לצד כנסיות נוספות. הכנסייה בעיר העתיקה, המשמשת כאתר תיירות ומורשת אתיופית, יש בעיות בטיחות חמורות, כגון חוטי חשמל גלויים, נזילות מים וריח חריף של עובש, המשבשים את שהותם של תיירים ומתפללים, שפוקדים את המקום. לדברי אנשי הכנסייה האתיופית, נאסר עליהם על ידי רשויות הכנסייה בישראל, לסדר את המקום המוזנח.

בהפגנה נכחו גם חבר הכנסת שלמה מולה, צגה מלקו, מנהלת רשת א' בקול ישראל, ורוני אקלה, מנכ"ל עמותת פידל ויו"ר נציגות הארגונים של יוצאי אתיופיה. מולה התייחס לבעיה כבעיה חמורה, אשר על רשויות המדינה להתערב בה, על מנת להגיע לפתרון מהיר. לדבריו, ביתא-ישראל צריכים להיות שותפים ולסייע בפתרון בעיות הנוצרים האתיופים, מאחר ואנו חולקים תרבות ושפה משותפים.

לדברי רוני אקלה, סיבה נוספת למעורבותם של אנשים מביתא-ישראל בנושא, היא מעורבותה ותמיכתה של השגרירות האתיופית בבני הקהילה האתיופית בישראל בתקופת פרשת הדם הראשונה, בה הושלכו מנות דם של יוצאי אתיופיה.

משגרירות אתיופיה בישראל נמסר כי הם חשים זלזול באוכלוסייה האתיופית הנוצרית, ביחס לאוכלוסיות נוצריות אחרות, ומבקשים להכיר באתר הכנסייה כמקום תיירותי שמציג את ההיסטוריה האתיופית בכללותה, גם אם אינו נוגע לביתא-ישראל מבחינה דתית, ולכן יש לשקמו.

עד למציאת פיתרון, צפויות להתקיים במקום הפגנות נוספות.

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system