פרסום ראשון:   07:14 , 27.04.08
עדכון אחרון:   12:04 , 27.04.08

 
  שלחו להדפסה

אלימות
מתוך האתר של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה גטה. בגלל ויכוח מתוך האתר של כפר הנוער ויצו נחלת יהודה
לחצו כאן להגדיל הטקסט לחצו כאן להגדיל הטקסט
ראשון לציון: החשוד ברצח יעקב גטה הסגיר עצמו

בשעות הלילה הסגיר עצמו צעיר כבן 20 למשטרה. הוא מסר גרסה ראשונית לחוקרים ואף שיחזר את מעשיו. מהחקירה עלה כי הסיבה לדקירה ליד מועדון בראשון לציון היא יריבות בין שתי חבורות צעירים. המשטרה מחפשת אחר חשודים נוספים
אלי סניור

חשוד ברצח הנער יעקב גטה מלוד, שנדקר למוות במתחם הבילויים בראשון לציון, הסגיר עצמו הלילה (יום א') לידי המשטרה. "אני זה שמעורב בדקירה", אמר ונלקח לחקירה. בהמשך הוא אף שיחזר את הארוע ליד המועדון. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של החשוד, דיסלין פיקדו, בשמונה ימים.

 

 

פיקדו, כבן 20, החשוד כי דקר למוות את גטה במהלך קטטה בשעת בוקר מוקדמת בשבת, מסר גרסה ראשונית לחוקרים. החשוד ברצח אמר כי הוא הכיר את גטה בעבר. על הסיבה שגרמה לו להסגיר את עצמו למשטרה, הוא אמר: "כשראיתי בחדשות שהבחור מת החלטתי להסגיר את עצמי".

סוף שבוע אלים
החשוד ברצח קרוביו: חששתי שירביצו לי, אז יריתי / אלי סניור
רגע לאחר שירה למוות בסבתו, בדודתו ובבעלה, התקשר החשוד ברצח, דניאל דבויקין, לעורך דינו וסיפר לו: "הכל מלא דם. יריתי בהם. יש דפיקות בדלת, כנראה שהמשטרה באה"
לכתבה המלאה

  

במהלך חקירתו שפך דיסלין אור בפני החוקרים על מה שלטענתו גרם לקטטה. לטענתו, בעת שעמד בתור בכניסה למועדון יחד עם חבריו התפתח ויכוח בינו לבין החבורה של הנרצח. "הם הקניטו אותי", אמר החשוד לחוקרים. "זזתי הצידה, לא רציתי לריב איתם".

 

לטענת החשוד, בשלב מסוים חבריו של גטה תקפו אותו והוא נאלץ להתגונן, עד אשר הגיע למצב שבו נותרו הוא והנרצח לבד בסמטה, אז שלף סכין ודקר אותו. החשוד אף שיחזר בפני החוקרים את השתלשלות הארועים כפי שקרו בזירת הרצח.

 

הרצח אירע בעת שגטה בילה יחד עם חבריו באחד המועדונים ברחוב ברשבסקי. כאשר יצא מהמועדון, פרצה הקטטה - והוא נדקר בפלג גופו העליון. לצוות הרפואי שהוזעק למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו.

 

בזירה התגלתה הסכין שבה נדקר וחולצה מגואלת בדם. המשטרה עיכבה לחקירה כ-15 נערים וצעירים שהיו באזור בזמן התקרית, אך החשוד הצליח להימלט והסגיר עצמו רק כעבור כיממה.

   

התברר כי השתלשלות האירועים בקטטה היתה כה מהירה, שאפילו השוטרים שהקיפו את מתחם הבילויים

ושהו במרחק של עשרות מטרים מהמקום -  לא הספיקו להגיב והגיעו רק כשיעקב הצעיר כבר התבוסס בדמו. במשטרה הזהירו לפני שהחשוד הסגיר עצמו כי החשודים במעשה עלולים לתאם גרסאות, אם לא יילכדו במהרה.

 

ראש העיר, מאיר ניצן, שהגיע בשבת לזירת הרצח, מתח ביקורת על המשטרה. "אני רואה את הילדים האלה הולכים עם בקבוק שתייה חריפה, שיכורים, ואחר כך מתפלאים שיש אירועים כאלה. צריך לסיים כמה שיותר מהר את הליך החקיקה של רוחמה אברהם, שיאסור על נשיאת בקבוק של שתייה חריפה ברחוב".

 



חדשות ב-SMS - עדכונים מחדר החדשות של ynet ישירות לסלולרי שלכם.


חזרה