חיפוש
Close this search box.

סינמטק ירושלים הפך לערב אחד לבימת היפ הופ וראפ

יום שני 14 דצמבר 2009

בערב קולנוע של יוצאי אתיופיה שהתקיים אמש (13/12/09) בסינמטק בירושלים סחף זמר ההיפ הופ יוצאי אתיופיה ג'רמי קול חבש את הנוכחים ושינה לערב אחד את בימת הקולנוע של הסינמטק לרחבת ריקודים

בערב הקולנוע של יוצאי אתיופיה שהתקיים אמש בסינמטק בירושלים, זו השנה החמישית, אותו ארגנו האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וסינמטק ירושלים, במסגרת פסטיבל הסרטים היהודי, היה המוסיקאי ג'רמי קול חבש, הגיבור של הסרט התיעודי "ילדי התנ"ך של הבימאית ניצה גונן " שהוקרן בהצגת בכורה.

קהל האורחים המגוון שפקד את הערב הייחודי המעלה על נס יצירות של במאים ויוצרים מקרב יוצאי אתיופיה, צפה בשני סרטים שהוקרנו בערב זה. הראשון – הסרט הקצר "צו פיוס" של הבימאית הצעירה מקרב הקהילה, טלי סימיין, והשני, סרטה התיעודי של הבמאית ניצה גונן "ילדי התנ"ך" שהוצג לראשונה.

ג'רמי מתועד בסרט כשהוא מנסה לשנות את התדמית הירודה והמושפלת של הקהילה האתיופית בישראל, בעיני עצמה ובעיני החברה הישראלית. הוא עושה זאת על ידי חיבור מחדש של בני העדה עם המסורת האתיופית – השירים, משמעות השמות האתיופים, סיפורים על חייה של העדה באתיופיה ועל המסע שהפך למיתוס.

ג'רמי מחבר בין בני נוער אבודים לזהותם ומקנה להם תחושת ערך עצמי. במקביל, הוא מנסה לטלטל את הקייסים, כהני הדת של העדה, לצאת למלחמה על החזרת מעמדם כמנהיגיה הרוחניים של עדה וכצעד ראשון – להקליט את מזמורי הקייסים.

לקראת סיום האירוע, הפתיע הראפר את הצופים ועלה לבמה, והחל לשיר את שירותיו הקצביות. קהל הצופים המופתע, שלא רגיל להופעות מסוג זה בסינמטק, לא נשאר אדיש והצטרף לזמר בריקודים ממקום מושבם וכמובן גם על הבמה.

אבי מספין, סמנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה: "ערב הקולנוע ליוצאי אתיופיה אותו מפיקים זה השנה החמישית, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וסינמטק ירושלים, הינו אירוע המאפשר הנגשת התרבות של קהילת יוצאי אתיופיה בפני כלל החברה הישראלית, ומרחיב את הדיאלוג בין מגוון הקבוצות שבחברה הישראלית. הערב נועד לתת במה ליוצרים ולתומכיהם אשר הפיקו יצירה לאוויר העולם, בעמל רב, ולשמש להם במה לחשיפה נוספת שעשויה להביא המשכיות לעשייתם".

לפרטים:

אבי מספין

סמנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system