חיפוש
Close this search box.

טדי אפרו בישראל

מערכת האתר

יום העצמאות קרב ובא ויחד איתו מגיעים מאתיופיה TEDDY AFRO ולהקתו לחגוג ביחד עם קהילת יוצאי אתיופיה. האירוע יתקיים בערב יום העצמאות במדשאות גני התערוכה בתל אביב. התוכנית האומנותית כוללת מופעי חימום של מיטב האומנים מקהילת יוצאי אתיופיה בישראל, להקות מחול מסורתי, נגנים, זמרים וזמרות.

להקתו של טדי אפרו מונה חמישה נגנים ושלוש זמרות ליווי, שיופיעו במשך כמה שעות, כמקובל בהופעות הענק של טדי אפרו באתיופיה.

באתיופיה, טדי אפרו (ובשמו האמיתי (Tewodros Kasahune מסמל את חזונו של הדור הצעיר הצמא לחופש ולעתיד טוב יותר. טדי מגשר בשיריו בין ההיסטוריה המפוארת של אתיופיה לבין הרצון לבנות חברה פתוחה וחופשית, בין המסורות העתיקות של אבותיו, לתנופת הפיתוח האדירה של אתיופיה בשנים האחרונות.

עם השנים טדי הפך לאמן נערץ, שכל הופעה שלו סוחפת עשרות אלפי אנשים. בהמשך לבחירות שנערכו במדינה בשנת 2005 ולהפגנות הסטודנטים הגדולות באדיס אבבה ההערכה לטדי הולכת וגוברת בזכות שיריו המבטאים את טענות האוכלוסייה. בין להיטיו הגדולים "זלגה", שמבקר את המשטר ואת תנאי החיים באתיופיה .

טדי אפרו הפך לסמל, זמר מחאה אהוב. יש מי שקורא לו הבוב מארלי של אתיופיה. במשך 15 שנה היה אדיס גססה, אמרגנו של טדי אפרו, המפיק של להקתם של ילדי בוב מארלי ה- Melody Makers שכללה את זיגי, סטיב, שרון וסדלה. גססה גם הפיק את האירוע המוסיקלי הבינלאומי הגדול ביותר בהיסטוריה של אתיופיה – חגיגות יום הולדת 60 לבוב מארלי שהתקיימו בכיכר מסקל באדיס אבבה. כמאה אומנים מהשורה הראשונה הופיעו מול קהל משולהב של 300 אלף איש.

טדי אהוב באתיופיה. לאחר חגיגות המילניום (שבאתיופיה צוינו לפי לוח השנה האתיופי רק בשנת 2007) טדי הואשם בדריסה. הוא לא הפסיק מלהכחיש מעורבותו בתאונה. לקהל מעריציו לא היה ספק שמדובר בקונספירציה, שלא הוכחה, שבאה להרחיקו מהזירה הציבורית, לאחר שצבר כוח משמעותי במדינה.

טדי נשפט לשש שנים, ובערעור הומתק עונשו לשנתיים. לבסוף טדי השתחרר כעבור שנה וחצי. הוא חגג את שחרורו מהכלא במופע הגדול ביותר שהתקיים אי פעם באדיס אבבה.

טדי אפרו פתח את סיבוב ההופעות הראשון שלו מאז שחרורו מהכלא, בארה"ב, שם זכה לתמיכה עצומה מהקהילה הגדולה ביותר של יוצאי אתיופיה בעולם המונה כ- 350 אלף איש. עבור טדי, ישראל היא תחנה חשובה. הוא רואה בישראל ובירושלים מקור להשראה. מאז ביקורה של מלכת שבא בחצר המלך שלמה, ההיסטוריה של אתיופיה קשורה לזו של ארצנו. אתיופיה וישראל קשורות בשורשי המסורת האתיופית העתיקה ורבים באתיופיה רואים את ירושלים כמקום קדוש .

במוסיקה של טדי ניכרות השפעות של רגאיי ומוסיקת נשמה, אך בכללותה היא מוסיקה אתיופית מקורית.

למי שאינו מבין אמהרית ולא נוכח עד היום בהופעה של מוסיקה אתיופית אותנטית: טדי שר באמהרית כך שתזדקקו פה ושם לתרגום, אבל תהיו בטוחים שנוכחותכם באחת המסיבות הגדולות והמרגשות ביותר שנראו פה של קהילת יוצאי אתיופיה תתקבל בשמחה ובגאווה גדולה.

האירוע יתקיים ביום שני ה-19.4.2010 במדשאות גני התערוכה – שטח B ו-C

במקום יוצבו דוכני מזון ושתייה, דוכני אומנויות ומזכרות. האירוע מאובטח באמצעות כוח אבטחה מוגבר הכולל 130 מאבטחים

כרטיסים: 250 ש"ח במכירה מוקדמת. לחיילים וסטודנטים: 200 ש"ח 450 : VIP ש"ח

הכינו כרטיסים מראש בכדי להימנע מתורים ארוכים בכניסה !

הפצה ראשית: דין אחיון 0509888948

פתיחת שערים: 20:00 סיום המופע : 05:00 חניה בשפע

לפרטים נוספים: דליה פקדו0542 515 860 :

גיל בורנשטיין: 0547 656 918

לצפייה בהופעת המילניום באדיס אבבה:

לצפייה בהופעה בארה"ב:

http://www.youtube.com/watch?v=AT184EVzMcs&feature=related

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system