חיפוש
Close this search box.

חוויה ישראלית אתיופית

מערכת האתר

יוניי סקיבה מקיבוץ עברון, היא יזמית צעירה הפועלת לשימור המסורת. יוניי, שעלתה ארצה בשנות ה- 80 מאתיופיה, הקימה "מברהטיי", בית אתיופי אותנטי, בו היא מספרת לבאים את סיפור עלייתה ארצה, מפעילה סדנאות ומנחה קבוצות בפסיכודרמה.

לאחרונה, כאשר הקיבוץ (הממוקם בין עכו לנהריה) עבר הפרטה, יוניי החליטה להפעיל יוזמה משלה. בעזרת אחיה הקימה בית אתיופי, עשוי אדמה וקש, בו היא מארחת מבוגרים, ילדים ונוער, מפעילה אותם ועורכת קבלות שבת וחג.

הסדנאות המוצעות ב"מברהטיי" משתנות מלקוח ללקוח בהתאם לרצונותיו וצרכיו. יוניי מקיימת שיחה עם הפונה, מבררת מיהו קהל היעד, מה מטרת ההגעה ואז בונה את הסדנה והחוויה. למבקשים, היא מכינה גם ארוחה אתיופית.

אורך מפגש, כולל אירוח, הוא כשלוש שעות. "העסק היזמי והעיסוק המקצועי שלי פונים למכלול החברה הישראלית" היא אומרת, "הנחתי קבוצות בני נוער עולים באמצעות דינאמיקה קבוצתית, כלי טיפולי במסגרתו אני משתמשת ביצירתיות ליצירת מודעות, העלאת דימוי עצמי, ביטחון ועוד. במהלך הסדנא המשתתפים מייצרים חלומות במטרה לממשם. הסדנאות מתאימות למבוגרים, ילדים ונוער, והן מועברות במפגשים של פעם בשבוע, למשך שעתיים כל מפגש, או במפגשים בודדים.

ההשתלמויות מיועדות לאנשי חינוך, רווחה ותרבות, וכן, לקהל הרחב. בין קהל לקוחותיה נמנים ארגונים ומוסדות כגון מועצה אזורית מטה אשר (בתי ספר, תלמידים, מורים, ועדי עובדים, צוות המועצה), חוויה ישראלית, חברת סער פרומרקט, מועצה אזורית משגב, עינות ירדן, מרכזי קליטה ועוד.

לפרטים נוספים: יוניי סקיבה – 052-2360959 / [email protected]

לאתר האינטרנט: www.2all.co.il/web/Sites/mavrhatey

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system