וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער, בלי ספינים בבקשה

איינאו פרדה סנבטו

11.4.2010 / 11:25

עולי אתיופיה מבקשים משר החינוך לסגור את בתי הספר המוקצים לעדה ולפזר את ילדיהם בין בתי הספר "הרגילים". איינאו פרדה סנבטו חושב שמדובר בפתרון קוסמטי ובספין פוליטי צבוע

בחודשים האחרונים שר החינוך ח"כ גדעון סער מקיים מפגשים עם נציגי העולים מאתיופיה המתגוררים בפתח תקווה ובודק את הבקשה שלהם לסגור את בתי הספר בעיר ובערים אחרות שיש בהם ריכוז גבוה של יוצאי אתיופיה. אלא שסגירת בית הספר ופיזור הילדים לבתי ספר אחרים אינו פתרון יעיל לבעיה הבוערת.

אין אינטגרציה אמיתית

בשכונות שבהן ריכוז גבוה של יוצאי העדה האתיופית הופכים בתי הספר בשכונה לבתי ספר של עולים מאתיופיה. העולים מאתיופיה בשכונת קריית משה שברחובות מחו ב-1997 על כך שילדי העדה לומדים בבית ספר השכונתי לבד. בזמנו, משרד החינוך קיבל את הבקשה של העולים ופיזר את הילדים בין בתי ספר השונים בעיר, אולם הדבר לא הוביל לאינטגרציה אמיתית.

במציאות, נוצרו כיתות נפרדות לילדי העדה בתוך בתי הספר בעיר. בשל כך, הורים ופעילים בשכונת קריית משה, דרשו לפתוח מחדש את בית הספר השכונתי. משרד החינוך נענה לבקשה ופתח לפני כשלוש שנים את בית הספר, שקיבל שם חדש "בית ספר הדרים ע"ש יונה בוגלה" - בוגלה הוא מנהיגה המתולוגי של יהדות אתיופיה.

היום בית הספר צומח והישגי התלמידים מבין הטובים ברחובות. גם תושבי השכונה שאינם ממוצא אתיופיה הבנו שהצבע לא מרכיב בעיתי אם נותנים את הכלים המתאימים, ולכן הם שולחים את ילדיהם לבית הספר.

תכנית מצויינות לבית הספר

שר החינוך סער ופעילי העדה צריכים לערוך סיור בשכונת קריית משה ולשוחח עם הפעילים שהיו פעם להוטים על פיזור ילדי העדה וסגירת בתי הספר בשכונה, ואילו הם אלו שפנו להורים ולמשרד החינוך לפתיחת בית הספר מחדש.

אינטגרציה לא יוצרים בכפייה. פיזור הילדים לבתי ספר שונים יצור רק בעיות בקידום הילדים בלימודים. על משרד החינוך לבנות תוכנית איכותית ותמיכה משמעותית בבית הספר שיש בהם ריכוז גבוה של יוצאי אתיופיה ולהפוך את בתי הספר למוצלחים יותר. ברור לכולנו שמשרד החינוך לא ישנה את צבע עורם של הילדים והמחסום בקבלת ילדי העדה לכל בית ספר הוא עובדת היותם שחורים. נקודה.

פיזור הילדים לבתי הספר אחרים דוחף אותם לנשירה ממערכת החינוך ומכאן, קלה הדרך להגיע לפשיעה. הפיזור הוא פתרון קוסמטי שאין לו תועלת לילדי העדה - מדובר בספין פוליטי, כדי שהציבור לא יזעק "למה יש בתי ספר ייחודים לילדי העולים מאתיופיה?". התקשורת עושה עניין כי נוח לומר 'גזענות', אבל אף עיתונאי לא באמת מאמין שצריך לשלב את ילדי העדה בכל בית ספר ללא אפליה. מדובר בצביעות.

לך שר החינוך ,יש אחריות. בדוק לעומק את הדברים לפני שתקבל החלטה שתגרום לילדי העדה להגיע לרחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully