חיפוש
Close this search box.

ביטול גיור (שלא) כהלכה

לילך גביש

במסגרת פסטיבל "בשערייך", שיערך בחול המועד סוכות, יתקיים אירוע בנושא ביטול גיור (שלא) כהלכה, בחסות "קולך", פורום נשים דתיות. במהלך האירוע תוצג ההצגה "אל תיקחו ממני את יהדותי", המבוססת על סיפורים אישיים ביניהם של בני הקהילה, ולאחר מכן יערך דיון בנושא עם עו"ד אביעד הכהן, מומחה בנושא ביטול גיור, בהשתתפות הקהל.

"האירוע עוסק בנושא ביטול הגיור. הדיון רלוונטי לכל קבוצת אוכלוסין שזקוקה למערך הגיור וכמובן לקהילה האתיופית", אומרת דינה ספראי, חברת ארגון קולך וממארגנות האירוע, "המאבק נגד ביטול גיור נועד לצמצם את ההשפעה של ההרכבים הלא מאירי פנים כלפי הגרים ושותפים לו אנשים כמו חבר הכנסת שלמה מולה".

"ההצגה מבוססת על ראיונות אישיים ותחקיר שנערכו גם עם בני הקהילה", היא אומרת, "עשינו את זה באופן שמסווה את המקרים, מפאת כבודם וצניעותם של האנשים. יש בית דין מיוחד שפועל לביטול גיור והנושא הוא בעל חשיבות לבני העדה. אנו מעוניינים שייקחו חלק באירוע. לנוכחותם בו ערך רב עבורנו".

ההצגה של תיאטרון עין טובה תיערך בהשתתפותם של עדי בלוך וישי זינגר, שפגשו אנשים שחוו תהליכי ביטול גיור של בתי הדין הרבניים ומתייחסים למקרים. "בהצגה יש רמה מסוימת של אלתור", מספרת ספראי, "חברי הקבוצה ראיינו אנשים והתיאטרון מביא את הסיפור בצורה שמערבת את הציבור בצורה חיה, תוך הבאת הקולות השונים. לאחר מכן יערך דיון על עיכוב גיור או ביטולו בראשות עו"ד אביעד הכהן, שהגיש בג"צ בנושא. הוא מכיר את הנושא על בוריו ומי שמתעניין מוזמן לשמוע אותו".

לאירוע מוזמנים/ות להשתתף: ציבור שאכפת לו, מורים, חברי כנסת, רבנים, משפחות המארחות גרים, וכמובן מי שעברו גיור.

האירוע יתקיים ביום ד' י"ט תשרי ד' דחוהמ"ס (7.10) בשעה 20:00 בהיכל שלמה במסגרת פסטיבל "בשערייך"

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system