שתף קטע נבחר

"אלפי ליכודניקים בחרו אתיופי - וקיבלו רוסי"

עשרות מפגינים אתיופים התייצבו מול בית הליכוד, שם יידון הערעור שהגיש אללי אדמסו - שבחירתו לרשימת המפלגה נפסלה. אדמסו עלה ארצה ב-1983, בעוד שהגדרת "עולה חדש" בתקנון מכוונת למי שהגיע לישראל אחרי 1985

כמה עשרות מבני העדה האתיופית הפגינו היום (א') מול "מצודת זאב", בית מפלגת הליכוד בתל אביב, נגד החלטת ועדת הבחירות של התנועה לפסול את מועמדותו של אללי אדמסו כאחד משני נציגי העולים ברשימה לכנסת. אדמסו הגיש ערעור על הפסילה, שיידון היום בפני בית הדין העליון של התנועה.

 

ועדת הבחירות  פסלה את בחירתו של אדמסו בטענה שהוא לא עונה לקריטריונים של "עולה חדש". המפגינים מחו על ההחלטה וטענו כי מדובר באפליה. המפגינים נשאו שלטים, שבהם נכתב: "אין כניסה לאתיופים", "15,300 מצביעי ליכוד בחרו אתיופי וקיבלו רוסי" וכן: "אדמסו זה לא רק שם פרטי - זה קהילה שלמה".


המפגינים מול מצודת זאב (צילום: אבי כהן)

 

אחד המפגינים הוסיף בשיחה עם ynet: "אנחנו אזרחי המדינה ואנשים הגונים. מה שנעשה כאן זה עוול גם לאדמסו ברמה אישית, אבל יותר מזה: לכל העדה האתיופית. לא ייתכן שברשימת הליכוד לכנסת לא יהיה נציג לעדה. אנחנו פגועים ומרגישים שבליכוד אין כניסה לאתיופים".

 

את העתירות נגד בחירתו של אדמסו הגישו ולדימיר שקלאר ואסיה אנטוב, שהתמודדו על משבצת העולים - והפסידו. הם טענו כי לא ניתן

היה לשבץ את אמדסו במקום המיועד לעולים חדשים - מקום 28 ברשימה - משום שעלה ארצה בשנת 1983. זאת בעוד התקנון קובע כי עולה חדש הוא מי שעלה ארצה לא לפני 1985.

 

בא כוחו של אדמסו טען כי אין לוועדת הבחירות המרכזית סמכות לדון בעתירה, וכי מכל מקום העתירות הוגשו באיחור. הוועדה קבעה: "אין ספק שמדובר במקרה קשה ביותר שכן מר אדמסו הציב את מועמדתו ונבחר במשבצת של מגזר העולים החדשים, ואף זכה למספר ניכר ביותר של קולות העלולים לרדת לטמיון אם תיפסל מועמדותו. מאידך גיסא לא ניתן להתעלם מכך שאם תאושר בחירתו, תהיה בכך משום חריגה וסטייה מהוראות מפורשות של התקנון".

 

גורמים בליכוד מסרו בתגובה: "אנו מבינים את סערת הרגשות של בני העדה האתיופית,המאוכזבים מהחלטת ועדת הבחירות של הליכוד. מדובר בהכרעה עניינית ומשפטית, בהתאם לתקנון הבחירות של הליכוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אין כניסה לאתיופים". המפגינים
צילום: אבי כהן
"אדמסו זה לא רק שם פרטי"
צילום: אבי כהן
מומלצים