וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמגר: "בני הפלשמורה צריכים להיות בישראל"

לקראת ההכרעה בשאלת העלאת בני הפלשמורה שנותרו באתיופיה לישראל, טוען נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס כי על הממשלה לפתור במהרה את הסוגייה. "לעלייה של 100 בחודש אין משמעות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: עידן גוראל)

נשיא הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה, נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר, אמר היום (רביעי) כי הממשלה חייבת לפתור את סוגיית הפלשמורה, "האנשים האלה צריכים להיות כאן", אמר. זאת לקראת הדיון בממשלה שייערך ביום ראשון הקרוב בנושא העלאתם ארצה של 8,700 בני הפלשמורה השוהים עדיין באתיופיה.

שמגר הוסיף וקרא לממשלה לווסת את קצב העלייה בקצב ראוי וביחס נאות לאלפי הממתינים. "לעלייה של 50 או 100 לחודש אין משמעות כשמדובר באלפים, יש לה משמעות לגבי היחיד אך לא מהבחינה הציבורית, אין היגיון ואין סיבה להשאיר שם את האנשים הזכאים לעליה, הם צריכים להיות כאן עמנו, כחלק מהעשיה הציונית. על הממשלה לתת פתרון לסוגיה זו שאינה נותנת לנו מנוח", אמר שמגר.

במסיבת עיתונאים שכינס הוועד בירך יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי את היוזמה להעלות לישראל את בני הפלשמורה. לדבריו, "הסוכנות היהודית ערוכה ומוכנה להביא את בני הפלשמורה לישראל ולסייע להם בקליטתם הראשונית בארץ, בצורה יעילה ומכובדת". חבר הפרלמנט הקנדי פרופ' ארווין קוטלר, הוסיף שאין שום הצדקה לא להעלות את שארית יהודי אתיופיה. "אין הצדקה שיהיו שם כשהם ראויים להיות כאן. עם משפחותיהם ועם העולם היהודי שלהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully