חיפוש
Close this search box.

פיצוץ ב"דרך החדשה"

ביום שלישי, 25.11.2014, התקיים דיון על יישום ההחלטות שהתקבלו במסגרת תהליך "שיתוף הציבור" של "הדרך החדשה" שבהובלת משרד הקליטה. בשלב זה, כבר הונחו "אבני הייסוד", שעל-פיהן משרדי הממשלה "השותפים והמשפיעים" צריכים לתכנן תכניות עבור יוצאי אתיופיה: בין השאר נכתב כי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה הינה מגוונת.

הדיון ביום שלישי אמור היה לעסוק בשאלת התכלול והפיקוח של התכניות המתוכננות של משרדי הממשלה השותפים, אך הדיון התפוצץ משום שהמסקנה, הן מהדיונים הציבוריים והן כפי שמתבקש "מאבני הייסוד" שכבר התקבלו, הייתה שמשרד ראש-הממשלה צריך להיות זה האמון על תכלול ופיקוח התכניות כולן.

אבל, באופן שאינו מפתיע, משרד הקליטה התנגד למסקנה זו. כצפוי מכל המהלך של "הדרך החדשה", גם נציג ממשרד ראש-הממשלה לא טרח להגיע לדיון. עקב כך הדיון התפוצץ ובשלב זה לא ברור אם אמורים עוד להתקיים דיוני המשך לסיום התהליך כולו.

האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה התנגדה מהרגע הראשון להחלטת הממשלה, הנותנת בידי משרד הקליטה את המנדט על כלל יוצאי אתיופיה בישראל. האגודה התנגדה להשתתפות בשולחנות העגולים, הביעה את התנגדותה לכל המהלך בפני נציגי ציבור וכל הנוגעים בדבר. האגודה אף הגישה עתירה לבג"צ כנגד החלטת הממשלה, והדיון בה יתקיים ב- 22/12/2014 בשעה 9:00. אנחנו ממשיכים במאבק עד שתובא תכנית אמיתית, כזו הרואה את יוצאי אתיופיה כאזרחים שווים במדינה.

הצטרפו אלינו לדיון בבג"צ – https://www.facebook.com/events/1498234143773627/

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system