חיפוש
Close this search box.

עם אחד, לב אחד

10 שרים לקליטת העלייה מביעים חרדה לנוכח גילויי גזענות ואפליה כלפי עולי אתיופיה

אנו, שכיהנו כשרים לקליטת העלייה במדינת ישראל, מביעים בזאת את חרדתנו לנוכח גילויים שונים של גזענות בחברה הישראלית בכלל וכלפי עולי אתיופיה במיוחד.

אחינו ואחיותינו, בני ביתא ישראל, שהגיעו אלינו מאתיופיה, מונעים בשאיפה עזה להגיע לארץ ציון ירושלים, התקבלו בחיבוק גדול על-ידי רבים בחברה הישראלית, אך במקרים רבים מדיי לא היה זה חיבוק מתמשך. יותר מדיי גילויים של אפליה ואף השפלה הטילו צל כבד על קבלת-הפנים הראשונה.

בניה ובנותיה של קהילת עולי אתיופיה הוכיחו, כי אם ניתנים להם התנאים הראויים לפיתוח יכולותיהם וההזדמנויות הנאותות להשתלבותם, הם מרשימים בהישגיהם. קליטתם הטובה של עולי אתיופיה היא מבחן-של-כבוד לחברתנו. מבחן זה מטיל חובה עצומה על כל המוסדות הקולטים – הממשלה בכללה ובמיוחד משרדי הקליטה, החינוך והשיכון, הסוכנות היהודית, הרשויות המקומיות, הג'וינט. קולות הולכים ומתגברים מקרב פעילי הקהילה וחבריה תובעים מכל הממסדים הרלוואנטיים להעמיד לרשות האתגר הגדול הזה לא רק לב פתוח ורצון טוב, אלא גם ובעיקר תקציבים ראויים שיענו לצרכים בתחום החינוך, ההשכלה הגבוהה, הדיור, הבריאות, הטיפול במשפחה. לא פחות מכך מוטלת החובה על כל אחד מיחידיה של חברתנו, מעסיקים וחברים לעבודה, שכנים וחברים לספסל הלימודים, לתרום לקליטתם הטובה, להשתלבות אמיתית בחברתנו, לגלות יחס מכבד כלפיהם וכלפי מורשתם הייחודית. ולא תהיה השתלבות אמיתית בלי לעשות אותם שותפים ממשיים להכרעות החשובות על דרכי קליטתם.

כל אלה צריך שיהיו מלווים במאמץ שיטתי ונחוש לעקור כל גילוי של אפליה, השפלה וגזענות כלפי בנותיה ובניה של קהילת עולי אתיופיה. כבנות ובנים לעם היהודי, שסבל לאורך דורות יותר מכל עם אחר מגילוייה של גזענות, אנו כולנו מחויבים למאבק בלתי-מתפשר נגד הגזענות על כל גילוייה.

היוזמה לגילוי הדעת הינה של מר יאיר צבן, שר הקליטה בין השנים 1996-1992, שנות גלי העלייה הגדולים מאתיופיה ("מבצע משה"), שעשה ועושה רבות לקליטת יהודי אתיופיה, הן בתקופת כהונתו כשר והן לאחריה, עד עצם הימים הללו.

חתומים:

דוד לוי – 1981-1977

אהרן אבו-חצירא – 1982-1981

יעקב צור – 1988-1984

הרב יצחק פרץ – 1992-1988

יאיר צבן – 1996-1992

יולי אדלשטיין – 1999-1996

יולי תמיר – 2001-1999

זאב בוים – 2007-2006

יעקב אדרי – 2007 – 2008

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system