חיפוש
Close this search box.

סינמטק ירושלים הפך לערב אחד לבימת היפ הופ וראפ

מערכת האתר

צילום: ברהנו אדמסו

בערב קולנוע של יוצאי אתיופיה שהתקיים ביום ראשון בסינמטק ירושלים סחף זמר ההיפ הופ ג'רמי קול חבש את הקהל והפך לערב אחד את בימת הקולנוע של הסינמטק לרחבת ריקודים. הערב, התקיים זו השנה החמישית במסגרת פסטיבל הסרטים היהודי, אותו מארגנים האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וסינמטק ירושלים.

ג'רמי קול חבש, גיבור הסרט התיעודי "ילדי התנ"ך" של הבימאית ניצה גונן, מתועד בסרט כשהוא מנסה לשנות את התדמית הירודה של הקהילה האתיופית בישראל, בעיני עצמה ובעיני החברה הישראלית. הוא עושה זאת על ידי חיבור מחדש של בני העדה עם המסורת האתיופית – השירים, משמעות השמות האתיופים, סיפורה של העדה באתיופיה ועל המסע לישראל שהפך למיתוס.

ג'רמי מחבר בין בני נוער אבודים לזהותם ומקנה להם תחושת ערך עצמי. במקביל, הוא מנסה לטלטל את הקייסים, כהני הדת של העדה, לצאת למלחמה על החזרת מעמדם כמנהיגיה הרוחניים של העדה וכצעד ראשון – להקליט את מזמורי הקייסים.

הערב מעלה על נס יצירות של במאים בני הקהילה ועל יוצאי אתיופיה. במהלך הערב הוקרן הסרט הקצר "צו פיוס" של הבימאית הצעירה בת הקהילה, טלי סימיין, והסרט השני היה כאמור סרטה התיעודי של הבמאית ניצה גונן "ילדי התנ"ך".

"ערב הקולנוע ליוצאי אתיופיה המופק זו השנה החמישית, הינו אירוע המאפשר את הנגשת התרבות של קהילת יוצאי אתיופיה בפני כלל החברה הישראלית, ומרחיב את הדיאלוג בין מגוון הקבוצות שבחברה הישראלית", אומראבי מספין, סמנכ"ל האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, "הערב נועד לתת במה ליוצרים, אשר הפיקו יצירה בעמל רב, ולתומכיהם, ולשמש להם במה לחשיפה נוספת שעשויה להביא המשכיות לעשייתם".

לקראת סיום האירוע, הפתיע הראפר את קהל האורחים המגוון שפקד את האירוע, עלה לבמה, והחל לשיר את שירתו הקצבית. קהל הצופים המופתע, שלא רגיל להופעות מסוג זה בסינמטק, לא נשאר אדיש והצטרף לזמר בריקודים ממקום מושבם ועל הבמה.

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system