חיפוש
Close this search box.

משפחת צ'קול יוצאת למחאה

משפחת צ'קול ועוד עשרות אנשים הגיעו הבוקר למחות מול משרדי הממשלה בירושלים על מצוקתה של המשפחה בהתמודדות עם אטימותה הנוראית של המערכת הביורקרטית, כי הגיעו מים עד נפש! צ'קול

משפחת צ'קול עלתה ארצה מאתיופיה בראשית חודש פברואר השנה, לאחר ששהתה כשמונה שנים במחנה המעבר בגונדר. מסיבה לא ברורה משפחה זו רשומה כבעלת אישור כניסה לארץ על רקע הומניטרי, ולא על-פי חוק הכניסה לישראל. כאן חשוב לומר, כי עד רגע העלייה לישראל איש לא טרח לשתף את המשפחה או את בני משפחתם הנמצאים בארץ, שהם עולים על-פי סעיף הומניטרי.

לפיכך, משרד הקליטה לא לוקח אחריות לקליטת המשפחה ושילובה ככל העולים מאתיופיה, וכתוצאה מכך, משפחת צ'קול אינה זוכה לטיפולו של אף אחד מהגורמים הממסדיים, וכך היא נופלת לנטל כלכלי על קרובי משפחתה, אזרחי המדינה, שמצבם הכלכלי גם הוא קשה.

הבטחת המשרדים היא שברגע שתוכר המשפחה כבעלת אזרחות, מיד עם תום תהליך הגיור, תקבל את כל התמיכה. אך כידוע, תהליך הגיור נמשך בדרך-כלל כשנה, ובמשך כל הזמן הזה המשפחה איננה מקבלת תמיכה מהמדינה והיא שרויה בחרפת רעב וללא זכות לקבל שירותים ממשלתיים. התמיהה הגדולה היא על היחס שננקט לגביהם, בעוד ששאר בני המשפחה זכו ליחס שונה לחלוטין.

האגודה מלווה משפחה זו במשך החודשים האחרונים ולא תנוח עד יושג פתרון אמיתי למצבה.

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system