חיפוש
Close this search box.

מכתב למערכת -"פאקט – פרויקט גדול שקשה לו להמריא"

מאת: ג'קי ונונו מנהל אגף החינוך עיריית עפולה

התייחסות לכתבה: "פאקט – פרויקט גדול שקשה לו להמריא"

כמוביל מערכת חינוך עירונית המונה 10,000 תלמידים שמתוכם 1,000 תלמידים מבני העדה האתיופית, אבקש להעיד מכלי ראשון על התמורות שחוללה תוכנית PACT בעפולה. בבסיס התוכנית, בני העדה האתיופית נוטלים חלק עיקרי בצוותי היגוי ובהפעלת התוכנית, המהווים 50% מכלל העובדים במשרות מלאות, כגון: קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק, מגשרות, עובדת סוציאלית וכו'. תוכנית PACT הציבה אתגר חינוכי והצליחה לרתום את כל המערכות, חינוך, רווחה, בריאות וחינוך בלתי פורמאלי לטפל בילד הרך והוריו. בתום שלוש שנים ניתן לציין עובדות בעלות אפקט לטווח ארוך כמנוף מחולל שינוי, אמנה מקצתן:

הורים לילדים ותיקים מבקשים לרשום את ילדיהם רק בגן שבו לומדים ילדים מבני העדה האתיופית; הפרויקט אפשר לאמהות לצאת לעבודה או להשלים השכלה; תוכנית PACT מלווה על ידי מכון ברוקדייל המקיים דיאלוג עם השדה למיקוד מדידת ערכים כמותיים; בתום בדיקה של מכון ברוקדייל בעפולה, אכן מזהים בצורה מדעית, שיפור מגמה ברמת התלמיד/ה, גננת, הורה; במבחן שנערך מטעם השירות הפסיכולוגי, אנו מתבשרים על צמצום פערים של 12 אחוזונים; מנהלות ביה"ס היסודיים מדווחות על בוגרי גן חובה שהגיעו בשנה"ל תשס"ד, כ"מוכנים יותר"; מתנ"ס ויצ"ו שבעבר לא נתן כלל שירותים לאוכלוסיה, הפך להיות מוקד לאוכלוסיה;בבית ספר "גוונים" התפתח מרכז העשרה לשעות אחה"צ מעבר לתוכנית המקורית; האמון ושיתוף הפעולה עם "הממסד" הגיעו לרמות הראויות לציון; שעות הפנאי הופכות להיות איכותיות יותר; תחום אחריות ומעורבות הורים קיבל מימד חדש; הוגדלו התקציבים המושקעים באוכלוסיה מתוך שותפות ואחריות של כל הגורמים המעורבים בעשייה (כגון: מימון רכז PACT עירוני ע"ח הרשות המקומית).

לסיום אני מבקש להדגיש שאין זו סוף הדרך מאחר ושינויים ברמות שהתוכנית הציבה, צריכים להימדד "באופק רחוק יותר". כאיש חינוך ותיק וכעולה משנות השישים, אציין שמעולם לא הייתה תוכנית ממוקדת יותר מ- PACT ובעלת משאבים בסדר גודל העומד לרשות צוות ההיגוי. ראוי לברך את הג'וינט על היוזמה והאתגר שהציבו לכל המערכות מתוך שליחות.

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system