חיפוש
Close this search box.

כנס עידוד השתלבות יוצאי אתיופיה בתנועות הנוער בירושלים

אביה ג'בסקי

תנועות הנוער משמשות כשער כניסה לחברה הישראלית. הפעילויות בתנועות הנוער מוקדשות לתכנים ערכיים וחווייתיים ובעלות חשיבות רבה להתפתחות נורמטיבית של ילדים ונוער בישראל. כיום, פחות משליש מבני הנוער מהקהילה מצטרפים לתנועות ונעשים פעילים. ביום ראשון הקרוב, ה- 14/3, יתקיים יום עיון אשר נועד לעודד את השתלבותם של ילדים ובני נוער יוצאי אתיופיה להשתתף בפעילות תנועות הנוער בירושלים.

הכנס נערך ביוזמת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה בשיתוף עם מרכז ההיגוי של יוצאי אתיופיה במשרד החינוך, מועצת תנועות הנוער, מוקד הקליטה בירושלים ומשרד הקליטה. במסגרת הכנס, מעוניינים המארגנים ליצור מודעות לתרומת השתתפות בתנועות הנוער ככלי להשתלבות מלאה בחברה, תוך כדי טיפול בחסמים העומדים בפני יוצאי אתיופיה להשתלבות בפעילות זו.

הכנס הוא שלב ראשון ביוזמת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, לקידום שילובם של בני נוער מהקהילה בתנועות הנוער השונות, מתוך הבנה כי פעילות זו תסייע לקידום השתלבותם החברתית של בני הנוער יוצאי אתיופיה, תחזק את תחושת השייכות שלהם לחברה הישראלית ותפחית את מספר האירועים של התנהגות מסוכנת בקרבם.

בכנס ייקחו חלק מנהלי בתי ספר, מגשרים חינוכיים, גורמים מטעם המינהלים הקהילתיים ורשויות הקליטה העירוניות והשכונתיות, ורכזי תנועות הנוער. בחלקו הראשון של הכנס יתקיים פאנל עם בוגרי תנועות הנוער שישתפו בתרומה של פעילותם בתנועות הנוער. חלקו השני של הכנס יתמקד בשכונות בירושלים, במטרה ליצור שיתוף פעולה עם נציגי השכונות לגיוס החניכים, תוך לימוד הצרכים הספציפיים בכל שכונה.

האגודה החלה לקדם את היוזמה החל מסוף 2009, לאחר מפגש במשכן הנשיא בירושלים עם כבוד נשיא המדינה, שמעון פרס ומנכ"לי תנועות הנוער לשיתוף פעולה בנושא הזה. כמו כן, המהלך עולה בקנה אחד עם תפיסתו של שר החינוך, גדעון סער, להגברת ההשתתפות בני נוער בכלל בתנועות הנוער. בתחילת השנה יזם השר את "שבוע תנועות הנוער" בו קידם שותפות ילדים ונוער מכל חלקי החברה הישראלית בפעילות התנועתית. לדברי השר יש להעצים את תנועות הנוער המחנכות את הנערים לתרומה לכלל, אכפתיות וערכים.

יום העיון יתקייםביום ראשון, כ"ח באדר תש"ע, 14/3/2010 במרכזמנחם בגין, רחוב ש.א. נכון 6, ירושלים, (מול הסינמטק, בצמודלמשכנות שאננים), בין השעות 9:30-13:30

הכותבת, אביה ג'בסקי, מארגנת הכנס, היא סטודנטית בתוכנית לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית ומתנדבת באגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה.

לפרטים נוספים על יום העיון – לחץ כאן

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system