חיפוש
Close this search box.

המראה – סרט ישראלי חדש

יהודה וובאייה

מראה – סרטו של יהודה וובאייה, יוקרן בהקרנת בכורה רשמית בסינמטק תל-אביב. הסרט, באורך 50 דקות הוא דרמה שמתארת בגובה העיניים את קורותיהם של צעירים בפנימיית ימין אורד. הסרט מספר את סיפורה של תמר, נערה יפה בת 17, עולה מחבר העמים, שמוצאת את עצמה במרכזה של תסבוכת רומנטית עם חבורת נערים יוצאי אתיופיה.

יהודה וובאייה, תסריטאי ובמאי הסרט, מספר על נקודת המוצא שלו לעלילה.

הסרט מדבר על החיים היומיומיים שלנו בימין אורד ומתמקד בתקופת התיכון, שהיא תקופה מאוד עדינה, שכל אחד בונה בה את הבסיס לחייו. הקושי בתקופה הזאת הוא שיש הרבה דברים מסביב, שמפתים אותך וכל הזמן כל אחד מאיתנו צריך להחליט החלטות. מצד אחד יש את הלימודים, את הבגרויות ואת ההזדמנויות שנותנים לנו; ומצד שני כל הזמן רוצים לחגוג וליהנות, ואז יש את הסכנה להידרדר ולהגיע למקומות לא ראויים כמו: אלימות, אלכוהול, סמים וכו'… יש סכנה של ייאוש, חוסר אכפתיות מעצמך וויתור על דברים שחשובים באמת.

המסר בסרט הוא עמוק. השחקן הראשי בסרט, מנשה, עובר תהליך – בתחילת הסרט הוא הולך נגד הכללים ונגד החוקים, ובוחר בפיתוים שמסביב; בהמשך הסרט הוא מבין שזאת לא הדרך הנכונה ובוחר להשתנות ולחפש את הדרך הטובה. הבחורה שמנשה רוצה לא הסתכלה עליו בכלל, בגלל ההתנהגות והאופי שלו, שגרמו לה לא לראות אותו – הוא היה שקוף בעיניה. התחושה הזאת השאירה אצל מנשה מחשבות מאוד עמוקות. מי אני? למה לא אני? מה לא בסדר אצלי? והמצב הזה הוא כמו מראה בשבילו. ככה הוא יכול להסתכל על עצמו.

בסרט מדובר על חבר וחברה, אבל אני מאמין שזה קשור לכל החיים היומיומיים שלנו, בעבודה, בלימודים ובמקומות אחרים.

התייחסתי לתקופה של התיכון, בה אנו מחליטים הרבה החלטות. כל החלטה שאנו מחליטים משפיעה לטווח ארוך. בתקופה זו אנו מושפעים בהתנהגותנו מהסביבה שבה אנו חיים. בדרך כלל, נוער שמסתובב בשכונה טובה, עם אנשים טובים, יושפע לטובה. ואם הוא חי בשכונה עם עבריינים ובטלנים, ואנשים ששותים, אלה הדברים שימשכו אותו יותר.

מה שאני רוצה להגיד זה, שכולנו צריכים להיות חזקים באופי שלנו ולהחליט לגבי עצמנו. מי שמחליט בשביל עצמו מסתכן בכישלונות, קשיים וטעויות, אבל גם בונה בסיס חזק להצלחות והגשמות עתידיות. אנו חייבים להיות אחראים על עצמנו. כל אחד על עצמו.

אני מאחל לכולנו שנמצא את ה"מראה" שלנו, נסתכל על עצמנו ונחליט מה אנחנו רוצים מהחיים שלנו. מה אנו רוצים להיות בעתיד. אני מאחל לכל אחד ואחת שידעו לעשות את החלטות הנכונות בחיים שלהם.

הסרט "מראה" יוקרן בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב ביום שלישי 2.3.2010 בשעה 17:00

אורך הסרט: 50 דקות, לפני הסרט תיערך קבלת פנים.

הסרט הופק על ידי חניכי פנימיית ימין אורד והופק על ידי ירדן גת הפקות. 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system