חיפוש
Close this search box.

דיון בוועדה לזכויות הילד, שהתקיים בתאריך 24/6/14 

נושא הדיון: מעורבות קטינים בפרשיות מין.

עיקרי הדברים שעלו בוועדה:

הוועדה התכנסה בעקבות הכתבה על נערות ממוצא אתיופי בראשון לציון ופרשת הקטינים עם האישה המבוגרת מקרית גת.

היו נוכחים שרותי הרווחה, המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, משרד החינוך, ח"כ פנינה טמנו שטה, יושבת ראש הועדה ח"כ אורלי לוי אבוקסיס.

האירועים האחרונים פתחו בפנינו צוהר לעולמם של נערים ונערות שאמורים להתעסק בלימודים, חברויות וחוגים, ובמקום זה אנו מגלים ניצול קשה מאוד של כשל חברתי. מעבר לכך, האירועים האחרונים מגלים לנו כשל נוסף של המערכות השונות.

אף גורם לא יודע מהי הגדרת התפקיד של עצמו או של הגורם האחר. לא נעשה שום דבר ברמת מדיניות המשרד בקשר לנערות בסיכון, אלא הכל נישאר ברמת השטח.

מה קורה עם האחריות הכוללת, מה קורה עם מניעה ואיתור לפני שמגיעים למצב שבו נערות מוכרות את גופן עבור כוס שתיה חריפה או כל דבר אחר. משרד החינוך לא יודע לזהות ולאבחן מקרים כגון אלו?

מה נעשה ברמה הארצית בעקבות המקרים האחרונים? המשטרה צריכה לרענן את הנוהל בנושאים אלו. נשאלו שאלות שלא היו להן מענה!

איפה המשטרה כשמבוגרים מנצלים נערות אלו?

בעיריות חלשות רוב תכניות ההגנה על ילדים לא יוצא לפועל בגלל בעיות תקציב.

זיוה מקונן דגו- משרד הרווחה פשט את הרגל! לא נותן שום מענה וטיפול לנערות, הן מופקרות. רמת אליהו היא החצר האחורית של העיר ראשון לציון. שזו עיר חזקה שיש לה תקציב – איפה נעלמו התקציבים של תכנית החומש לרמת אליהו? אין שום מענה שקשור לרווחה ברמת אליהו. המשטרה רק מפעילה אלימות וטרור כנגד בני הנוער והתושבים במקום להגן ולשמור אליהם. איך יתכן שהנערות האלה שהן בנות 13-14, אשר נמצאות במסגרות חינוכיות, לא אותרו ואובחנו עד היום, איפה היה משרד החינוך?

 נקודה פרשנית: שר הרווחה מקיים וועדה בן משרדית בנושא הנערים המוגדרים "מבית טוב", אך הטיפול של הנערות יוצאות אתיופיה נישאר בטיפול של הרשות המקומית. זה זלזול והפחתה בחומרת התופעה בנוגע ליוצאי אתיופיה המוחלשים ממילא. יש לדרוש מיושבת ראש הועדה שהיא זו שצריכה לפנות בעניין זה לשר ולא להעביר את האחריות לחברת הכנסת פנינה טמנו שטה (שזה מה שנאמר במהלך הדיון בוועדה).

פרוטוקול הוועדה 24.6.2014

כתבה: חנה לגסה אלעזר

קידום ושנוי מדיניות

[email protected]/new

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system