חיפוש
Close this search box.

דיווח ישיר מוועדת החינוך בכנסת

2. ביוזמת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה התקיים דיון ב- 21.10.2013 האגודה בוועדת החינוך בכנסת בעניין מצבם של ילדים יוצאי אתיופיה במערכת החינוך. מנכ"לית האגודה, הגב' זיוה מקונן-דגו הציפה את הנתונים המדאיגים על המצב הקיים, וקראה לשנוי מהותי במשרדי הממשלה: "הגיע הזמן שמשרד החינוך יטפל בילדים במערכת החינוך ולא משרד הקליטה. אנחנו מבקשים לשבת ולחשוב ביחד כיצד להציב יעדים מדידים ומטרות וכיצד לאגם את כל המשאבים."

עוד בוועדה הודיעה המנכ"לית החדשה של משרד החינוך, הגב' מיכל כהן, כי יש לשקול מחדש את הנוהל הקיים המורה על סגירת בתי ספר שבהם יש ריכוז של 50% ומעלה תלמידים יוצאי אתיופיה. משמעות הודעה זו היא שהמאבק העיקש של וועד ההורים בבי"ס רש"י בנתניה אמנם הפסיד בקרב, אך ניצח במערכה!

כזכור, וועד ההורים של בית ספר רש"י נאבק נגד כוונתה של עיריית נתניה לפרק את המסגרת המצוינת של בית הספר, רק משום שהתלמידים בו הם יוצאי אתיופיה. במחוזות הבירוקרטיה, לפירוק בית הספר קוראים "אינטגרציה". הוועד יצא למאבק כנגד כל התפישה של המערכת והציבור בישראל, כדי להשאיר את המסגרת כמו שהיא, שהרי למרות שמדובר ברוב של תלמידים ממוצא אתיופי, מדובר במסגרת מצוינת.

בתום תקופת המחאה בנתניה, נחל וועד ההורים בבי"ס רש"י תבוסה, אך נדמה כי מאבקם לא היה לשווא כאשר הודתה המנכ"לית החדשה כי יתכן ולא היו צריכים לפרק את בית ספר רש"י, ואמרה: ""אינטגרציה" לא בכל מחיר".

להודעה הרשמית של וועדת החינוך, התרבות והספורט – לחצו כאן.

 

Welcome!

We at the AEJ surveyed hundreds of civic initiatives and then developed a search engine sorted by category, language, region and other helpful areas.

If you require assistance during the war, you will likely discover relevant information and details within AEJ’s system